Alla inlägg under februari 2010

Av Sofia - 8 februari 2010 14:06

Jag fick ett vykort idag från Andreas mamma. Hon var i Stockholm i helgen och skickade då det till mig. Det gjorde mig väldigt glad. Oväntad post är alltid trevligt att få och särskilt om den gör mig glad. Fick även en avi att jag skall hämta ut älsklingens present till på söndag. Men jag måste vänta tills klockan 16 innan jag hämtar den. Hoppas att den är lika fin i verkligheten. Hemmet är nu iordninggjort och jag har läst ett kapitel i min bok. Än så länge hänger jag med, ekonomi är något nytt för mig.

Av Sofia - 8 februari 2010 13:00

Jag är helt hopplös på måndagar, kommer aldrig igång att göra det jag skall göra. Och idag är värre än vanligt eftersom jag sov enormt dåligt inatt. Somnade och vaknade hela tiden, och som grädden på moset vaknade jag att älskligen drömde mardrömmar. Och det är en ganska skrämmande sak att vakna av. Nu sitter jag här och försöker bestämma mig för om jag skall dammsuga eller bädda först. Det lutar åt att jag skall bädda och sedan måste jag gå till tvättstugan och boka en tvättid. Jag har inte tvättat sedan jag kom hit och det börjar bli på tiden nu. Förhoppningsvis finns det en tid imorgon eller på onsdag. Nä, nu är det då rakt på tiden att jag tar tag i mitt hem och förhoppningsvis även i miljöekonomi.

Av Sofia - 8 februari 2010 11:28

Imorse åkte älsklingen till skolan och hem till sig. Det känns väldigt tomt utan honom här. Han kommer tillbaka på torsdag men det känns som flera evigheter dit. Hoppas verkligen att tiden går fort. Jag halvsov imorse när han stökade runt hemma och märkte inte ens att han hade plockat undan den rena disken och diskat gårdagens disk. Så underbart att ha en pojkvän som hjälper till hemma. Jag somnade om när han hade gått och nu såsar jag mest. Skall snart ta tag i min dag, läsa lite miljöekonomi och städa ordning här hemma. Katterna har dragit runt kattsand överallt i lägenheten.

Av Sofia - 7 februari 2010 15:54

Vår nya helghobby är att baka bröd. Idag bakar vi Hurtbulle, får se om det blir gott. Vi har även varit och handlat på Willys i Hageby. Köpte lite ingridienser till nästa helg då vi skall göra egen sushi till alla hjärtans dag. Vi köpte även några små körsbärsräkor som numera bor tillsammans med min korall. Undra hur lång tid det tar innan katterna upptäcker dem. Idag skall vi äta hemmalagade pizza. Smaskens. Filmen igår var väldigt bra och följde i princip boken. Nu har jag sett alla filmerna i Milleniumtriologin. Dessutom har jag sett dem på bio och det tillhör inte vanligheterna när det gäller mig. Vi ska även se Prinsessen och grodan samt Alice i underlandet har vi bestämt.


  

Fem sådana här små saker bor nu hos min korall

Av Sofia - 6 februari 2010 20:10

Nu är vi klara för att snart gå ner till stan och gå på bio. Vi ska se om vi lyckas hitta ett godisställe som har öppet så här dags. Hoppas att filmen är bra, det tror jag. Ha en trevlig kväll alla ni andra

Av Sofia - 6 februari 2010 13:45

Duggan igår gick bra kändes det som. Jag hade koll på alla svaren och till min stora lättnad var det inga frågor om miljöekonomi. Det tar alltid längre tid än vad man tror att skriva en dugga och efteråt lagade vi middag samt invigde kakformen vi fick av Zara. Det blev en god kladdkaka. Idag har vi än så länge inte gjort så mycket men ikväll blir det bio. Vi ska se Luftslottet som sprängdes.

Av Sofia - 5 februari 2010 12:27

Nu skall jag snart skriva min dugga i miljöledning. Förhoppningsvis kommer det att gå ganska bra. Älsklingen kom igår och vi har ätit våfflor på ett våffelcafé och lagat middag. Nu ligger han i sängen och läser Platons staten medan jag skriver på min dugga. Sen så blir det nog till att kramas lite och kanske om vi orkar, plugga lite till. Vi måste ju öva innan vi flyttar ihop. Inte på att kramas utan på att plugga samtidigt.

Av Sofia - 4 februari 2010 10:24

Nu sitter jag här och väntar på att Andreas skall komma. Han skulle ta campusbussen när han slutade vid elva men så hittar han inte sin plånbok så jag vet inte när han kommer. Han skulle hem och leta efter den och sedan åka hit. Suck, det är inget roligt att behöva vänta på den man älskar. Hoppas verkligen att han hittar sin plånbok, annars blir det bara krånligt för honom. Men jag skall väl roa mig med att städa badrummet under tiden.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards