Alla inlägg den 15 februari 2010

Av Sofia - 15 februari 2010 20:45

Nu kan jag lägga upp bilder på våra alla hjärtans dag presenter till varanda eftersom dagen är förbi.


  

Fick jag av Andreas, min favoritchoklad


  

Min present till Andreas. Våra namn står över och under hjärtat.

I tavlan står det Jag älskar dig på en massa olika språk.

Den skall ramas in och sitta över skrivbordet här när Andreas har flyttat in.

Inköpt på signerat.se

Av Sofia - 15 februari 2010 18:51

Måndagar är verkligen inte min dag, finns det någon som kan tänka sig att ta bort dem från veckan. I så fall säger jag inte emot. Dessutom har jag fått ont i magen så min energi är inte alls på topp. Funderar på att skriva en kort inledning på min inlämningsuppgift och sedan vila resten av kvällen. Förhoppningsvis kommer energin åter imorgon och jag orkar skriva mer. Dessutom är det dags att skriva sisådär 7 jobbansökningar och helst några spontanansökningar också. Tror att jag ikväll skall kura ihop mig under täcket och se på Mordkommissionen. Vi har inplanerat ett besök på Ikea på lördag då vi skall köpa en bättre madrass åt Andreas och säkert en massa andra saker också som vi kommer att behöva. Fast det enda jag vet att vi saknar är matlådor.

Av Sofia - 15 februari 2010 15:31

Nu har älsklingen åkt hem till sig igen. Med andra ord så är jag ensam igen och det känns alltid lika jobbigt. Hoppas så mycket att jag snart kan få mina pengar så att han kan flytta in här. Mitt projektbarbete i Arbetsmiljön blev godkänt så nu skall jag bara göra test 2 på onsdag så är den kursen avklarad. I övrigt har jag plockat lite här hemma och borde dammsuga. Det blir så dammigt när man bor två personer och två katter här. Fisken stökar dock inte ner. Jag sitter framför datorn och skriver på min inlämningsuppgift i miljöledning och det går ganska bra. Men börjar bli hungrig och funderar på att äta något nu.

Av Sofia - 15 februari 2010 13:18

Igår gjorde vi som sagt hemmagjord sushi och det var gott om än något krånligt. Det var enormt många moment men det är nog inte sista gången vi gjorde det. Jag lovade bildbevis på att vi gjorde sushi och här kommer de. Tyvärr slutade kvällen lite olyckligt då Sofia tyckte att det var en bra idé att välta ett Intermezzoglas som då gick i tusen bitar. Det var en olycka men ändå väldigt onödigt. Attans så sköra de glasen är.


  

Fint dukat inför vår alla hjärtans dag middag


  

Första försöket att göra hemmagjord sushi


  

Våra kärleksglas. Det står you & me på dem. Köpte tills vi firade tre månader.

I glasen är det Asti Cinzano


  

Hemmagjord chokladmousse. Blev väldigt god

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards