Alla inlägg under juni 2009

Av Sofia - 27 juni 2009 09:44

men inte för mig utan för min kompis som vi skall anordna möhippa för idag. Vädret kunde då rakt inte vara bättre så jag hoppas verkligen att dagen blir lyckad. Kameran är fulladdad och det mesta är nerpackat men än är det ganska många timmar innan jag skall vara på plats på min station. Jag har några saker att fixa med här hemma först så det är lika bra att jag beger mig från datorn och sätter lite fart eller vad man ska säga.

Av Sofia - 26 juni 2009 23:50

Efter jobbet och allt som jag har fixat här hemma. Nu blir det sängen och sömnen innan den intensiva morgondagen. Förhoppningsvis skiner solen på oss hela dagen.

Av Sofia - 26 juni 2009 08:53

väntar idag. Jag har en del saker som skall göras. Först jag ska till Krabat och fixa en sak inför morgondagen. Därefter blir det lunch med Frida på stan och förhoppningsvis hinner jag hem innan jag ska till jobbet. Jobbar tur nog bara fyra timmar idag. Måste städa badrummet och fixa till naglarna inför morgondagen och säkert en massa andra saker som jag har glömt att göra. Med andra ord skall jag slita mig från datorn och äta frukost. Tur att vädret är så bra så jag får massor med energi. Ha en trevlig fredag allihopa.

Av Sofia - 25 juni 2009 22:38

Nu är nedervåningen städad men någon rabarberpaj blev det icke. Mamma hade slängt ihop rabarbermuffins också och eftersom vi inte hade vaniljsås hemma åt jag ett sådant istället. Åt dessutom väldigt goda hemmagrillade kamben och spanska korvar med coleslow till middag. Smaskens. Nu är jag för pigg för att sova men för trött för att göra något mer ambitiöst så jag skall surfa runt på Tradera istället.

Av Sofia - 25 juni 2009 16:59

Idag är det väldigt varmt ute, nästan lite plågsamt. Visserligen blåser det svalkande vinder men inte i vår trädgård. Har handlat lite inför helgen idag och sedan mest legat i trädgården och läst i den spännande boken Nattfåk. Nu har jag dock gett upp av värmen och skall roa mig med att städa undervåningen istället. Och sedan provsmaka rabarberpajen som mamma bakar.

Av Sofia - 24 juni 2009 23:55

Sådär ja, nu skall jag skriva en kort sammanfattning av dagen. Vi var hemma hos Britt och Veronica där vi började med en fika på deras balkong och lite allmänt prat. Mest om Veronicas bröllop i mitten av juli. Jag och Veronica beslutade oss sedan för en promenad i hopp om att det skulle svalka lite i värmen. Vi gick till Nya Varvet och vidare till Älvsborgsbron. Tyvärr hade vi inte med oss klocka eller mobil så var nog ute några timmar. Hur som helst var det väldigt trevligt även om jag efteråt fick värmeutslag på låren. Jag och mamma åkte vidare till Frölunda Torg där vi gjorde några äranden och sedan en tur till Erikshjälpen i Högsbo. Jag köpte en Östgötaskål från Rejmyre för 75 kronor vilket blev dagens enda inköp. Vidare till 421 där jag köpte två par skor på Skopunkten, måste ha något snyggt till helgen. Ska bli spännade att gå i dem för jag är inte van vid högklackat. Skulle egentligen bara köpa ett par men jag kunde inte bestämma mig så det blev båda paren. Har inte gjort så mycket mer ikväll, ätit god grillad lax och tappat av saften som blev supergod. Och nu hägrar sängen.

Av Sofia - 24 juni 2009 09:26

Iallafall om tuppen går upp vid åtta. Har en del att göra idag så jag klev upp tidigare än vanligt. Vi ska hem till Britt och Veronica vid elva men innan dess ska jag försöka få lite ordning på mig själv. Eftersom det verkar bli kjolväder idag ska jag raka av mig vinterpälsen på benen, sådant som behöver göras ibland. Ska handla lite idag också, sådant som behövs inför helgen är det tänkt. Nä, sätta fart ska jag göra nu.

Av Sofia - 23 juni 2009 09:56

Idag skiner solen från en strålande blå himmel och det känns väldigt skönt. Borde passa på och förbättra min ganska obefintliga solbränna. Visserligen skall jag jobba idag men börjar inte förräns 16.50 så jag hinner med en del saker innan. Funderar på att ta en promenad med mamma nere vid havet också. Är säkert fint väder där också.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards