Alla inlägg under januari 2009

Av Sofia - 31 januari 2009 16:04

Jag roar mig med att baka kanelbullar och att plugga. Går ganska bra eftersom jag läser när bullarna jäser. Får lite bra avbrott i studierna dessutom. Fast det luktar nästan för gott när man bakar kanelbullar så jag blir ganska sugen på en, när de är klara. Katterna ockuperar fortfarande min säng så jag ska nog inte bädda idag. Slökatter är det.

Av Sofia - 31 januari 2009 12:59

Man vet att ens dag inte kommer att bli bra när den börjar med att man slår sönder sin bordslampa. Det gick iofs bara en flis ur den högst upp men det är ändå störande. Tur nog höll vasen som jag gick emot lampan med. Katterna har ockuperat min säng för lite sömn så jag kan inte bädda. Är som vanligt sugen på att lägga mig brevid dem för det ser så skönt ut när de ligger så.

Av Sofia - 30 januari 2009 11:23

Idag är det återingen en rolig dag som ska ägnas åt skolarbete och städa. I vanlig ordning känns det som. Måste dessutom borsta katterna, mitt lakan var grått istället för blått när Marie hade legat där ett tag idag. Kändes inte särskilt roligt. Nu pratar hon med mig men det är alltid lika svårt att förstå vad hon vill.

Av Sofia - 29 januari 2009 23:00

Nu hägrar sängen och sömnen igen. Tänk att det återigen blev kväll och natt. Men med tanke på hur spännande boken är kommer jag inte att somna i första taget. Läser Den som älskar något annat av Karin Fossum. Hon är alltid lika bra.

Av Sofia - 29 januari 2009 19:58

Idag har jag varit ganska duktig. Läst mina fem kapitel i en skolbok samt lånat en annan. Traskat runt stan i flera varv känns det som. Precis ätit middag, kyckling med citronpeppar, chilisås och risoni. Tack Helén för mattipset. Nu blir det diskning, Lyxfällan och allmänt hemmapyssel. Fick idag mitt läppglans med posten samt mitt fotoalbum. Hurra

Av Sofia - 28 januari 2009 16:56

Eller nästan iallafall. Fick tillbaka kommentarerna på inlämningsuppgift 2 i kvalitetsteknik och jag fick VG. 96 poäng av 100 möjliga på rapporten. Roligt med tanke på att jag var tämligen missnöjd med denna rapport och kladdade ihop det mesta dagen och kvällen innan semestern. Väntar på kommentarer på den tredje rapporten innan Per ska få ta del av dem. Om han läser detta och undrar.  

Av Sofia - 28 januari 2009 13:37

Jag älskar onödiga prylar för hemska priser. Måste dock tillägga att jag inte köper allt jag ser. Som den här cykeln från Georg Jensen för 3400 pund.  Jag som inte ens använder den cykel jag har. Tycker inte ens att den är särskilt snygg faktiskt. Men har man mer pengar än vad man behöver kan man ju alltid köpa en sådan manick.

Av Sofia - 28 januari 2009 11:59

Stora bykardagen är det idag. Jag ska tvätta sex maskiner tvätt och sedan hänga allt. Men det verkar gå ganska bra även om det blir en del springande till tvättstugan. Nåja, det är skönt med ren tvätt och man känner sig så duktig efteråt. Annars ska jag mest ägna dagen åt att läsa in mig på skolarbete samt besöka Erikshjälpen. Och vika tvätten såklart.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards