Alla inlägg under mars 2008

Av Sofia - 31 mars 2008 20:54

Fredagen den 25/4 kostar det: 462 sek

Lördagden den 26/4 kostar det: 461 sek

Söndagen den 27/4 kostar det: 531 sek

Måndagen den 28/4 kostar det: 224 sek


Tillbaka kostar det måndagen den unegfär 264 kronor. Nu får mamma  komma med åsikt om när jag ska åka.

Av Sofia - 31 mars 2008 18:07

Det är lite svårt att tro att det låg tjockt med snö här för en veckan sedan. Idag har solen skinit och det har känts som vår i luften. Har träffat handledaren idag och det kändes väldigt bra, hon hjälpte oss att snäva in vår uppsats. Har sedan ägnat eftermiddagen åt att göra ett enkäturval tillsammans med Helén vilket var svårare än vad vi trodde. Samt roligare med, vi har dragit lappar ur en hatt. Nu väntar jag på att middagen skall bli klar.

Av Sofia - 30 mars 2008 22:00

ikväll igen. Dagens Wallanderfilm var en av de bättre på ett tag. Den danska kvinnan spelades av hon som spelar Ingrid Dahl i Mordkommissionen. Första gången jag ser henne i något annat. Imorgon är det möte med Victoria, vår handledare.

Av Sofia - 30 mars 2008 17:39

är jag. Det tär på kraftern att städa  ordentligt. Borde leta upp något att äta till middag med men just nu orkar jag inte det.

Av Sofia - 30 mars 2008 16:21

Jag har roat mig med att städa vardagsrummet idag. Det har hitentills tagit fyra timmar och jag är inte klar än. Det är inte klokt vad lång tid det tar om man är nogrann och städar allt. Men nu är här nästan lika rent som vid en flyttstädning. Nästan iallafall. Har tillochmed torkat av mina utemöbler som var helt svarta av damm från vägen och avgaser. Nu ska jag ta en paus, den första sedan klockan ett och äta en bulle. Sedan ska jag göra det sista på det här rummet.  Dagens uppgifter har varit:

  •  torka ur vitrinskåpen och putsa glaspartierna på dem
  • damma hyllor och dammtorka lösa föremål
  • damma av böckerna
  • dammsuga
  • rensa kuddarna och överkast från katthår
  • damma taklampan
  • dammsuga ur lådorna i sängen
  • städa gardinerna
  • dammtorka av sängen
  • torka av utemöblerna
  • diska ljuskopparna på väggen
  • dammsuga bland alla sladdarna bakom stereobänken
  • torka golvet
  • Av Sofia - 30 mars 2008 12:34

    ha tillbaka min timme som någon snodde av mig inatt. Och det just nu och inte till hösten. Jag tycker inte alls om att det försvinner en timme av min dag, jag behöver den till att städa. Men nu ska jag sluta gnälla, plocka ner katten från gardinen och sätta fart med städandet.

    Av Sofia - 29 mars 2008 23:34

    hittade en 3D bild idag på nätet där man ska se en text. Men vad ont i huvudet jag fick av att se på den. Ja mamma, jag vet att golvet är i lönn men det kan vara snyggt ändå. Nu ska jag däremot sova.

    Av Sofia - 29 mars 2008 21:50

    jag kan tänka mig kommer från Ikea och ser nog rätt bra ut det med. Lagom stora ränder, snyggt och ljust. Så här ser det ut

    Presentation

    Fråga mig

    0 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
             
    1
    2
    3
    4
    5 6 7 8 9
    10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23
    24 25 26 27 28 29 30
    31
    <<< Mars 2008 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    RSS


    Ovido - Quiz & Flashcards