Alla inlägg under april 2013

Av Sofia - 8 april 2013 21:10

Detta är något som jag vanligtvis inte brukar skriva om. Men eftersom en av mina målsättningar var att börja ta hand om mitt yttre i form av regelbunden rengöring av ansikitet och håret kommer här en recension av några av de produkter jag använder. Om det kan vara till glädje för någon. Bildnumren inom parantes. 


Ansiktsrengöring: (1)
Serien L300 från ett apotek används dagligen. En mycket bra serie som finns för torr och fet hy. Jag använder den för torr. Den stora fördelen är att produkterna är opafymerade även om det tog ett tag för mig att vänja mig vid att de inte luktade parfym utan bara något annorlunda. 


Ansiktskrämer: 

Även här använder jag L300-serien. Fungerar bra på min hud. 


Ansiktsskrubb: (2)

Jag har hittat en underbar scrub från Oriflame som heter Diamond cellular illuminating exfoliater. Den ska innehålla diamanter och sliper huden len. Och min hud blir riktigt babylen så fungerar gör den. Innehåller små slipmedel och luktar lite gammaldags tvål.



Ansiktsmask:  (3)

Här varierar jag mellan lite olika masker från Oriflame och min Glamglow tingling & exfoliating mud mask som är jättedyr. Den kostar 450 kronor och jag har bara använt den en gång. Man ska få superlen hy och det fick jag. Men sådär sprakande vacker hy fick jag inte. Kan bero på att jag enbart har använt den en gång. Men den rengör på djupet och man känner sig väldigt fräsch efteråt. Maskerna från Oriflame är väl så bra och har ett väldigt mycket bättre pris. 


Duschtvål: (4)

Nu har jag hittat en helt underbar tvål från Barnängen som heter Creme och olja Kakao. Den luktar ljuvligt och torkar inte ut huden. Lite svår att hitta i alla butiker så jag köper på Coop i Enköping och tar med mig hem till Norrköping. Finns även i de större butikerna i Norrköping. 


Hårinpackning: (5)

Jag har hittat världens bästa hårinpackning som verkligen gör håret mjukt och glansigt. Jag använder Macadami natural oil deep repair masque. Nackdelen är att den ska sitta i 7 minuter men det är väl värt väntan. Rätt dyr men om man kollar på prisjakt eller pricerunner skiljer det rätt mycket i pris mellan olika återförsäljare. 


Hårbalsam (leave in creme): (6)

Ännu en produkt från Macadamia Natural Oil. Jättebra att ha i håret på morgonen och som inte sköljs ur. Som ovanstående ganska dyr men produkterna är dryga. 


Hårolja: (7)

Och så en till produkt från Macadamia Natural Oil. Den heter Macadamia Natural Oil Healing Oil Treatment. Jättebra och det krävs väldigt lite för att reda ut tovorna och få håret superglansigt. Luktar rätt mycket i början men det går över snabbt. Jag har även en hårolja från Morroccanoil som fungerar lika bra som den från Macadamia men har nackdelen att den luktar lite mer. 


Hårborste: (8)

En Macadamia No tangle brush använder jag. Tog ett tag innan jag vande mig vid den annorlunda hårborsten. Och att det inte känns som om den borstar igenom håret vilket den gör. Den luggas dock inte vilket gör att det känns annorlunda. 



Nu är det färdigbloggat om mina skönhetsfavoriter. Jag har säkert glömt en drös. Återkommer senare i veckan med ett inlägg om modefavoriter. 


                                        

Av Sofia - 4 april 2013 07:00

Idag börjar jag med 21-dagars utmaningen. Detta innebär: 

 
21 dagar utan följande saker:
 
- Godis
- Chips
- Kakor
- Snabbmat (sushi är ok)
- Alkohol
- Läsk och saft (inga sötade drycker)
  
Samt 21 dagar med:
 
- 30 min motion dagligen, promenad, cyckling eller gymmet
 
Efter mina 21 dagar kommer jag att lägga upp hur mycket mina mått har minskat i cm. Startmåtten får ni däremot inte reda på. Tanken är också att jag ska äta enligt GI eller iaf skära ner ordentligt på kolhyderaterna. Belöningen om jag lyckas hålla detta är en jeansjacka för 600 kronor som jag har tittat ut på Selma Jansson här i Enköping. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards