Alla inlägg under april 2009

Av Sofia - 29 april 2009 16:38

Dagens första inlägg kommer här. Jag har helt enkelt glömt av att skriva idag. Har skrivit på min kemikalieförteckning idag och det har gått ganska bra även om det tar en massa tid. Traskade in till stan för att köpa högtalare men tyvärr var de slut. Fick handlat lite andra saker iallafall. Blir nog lite mer studier idag och så ska jag städa lite här hemma.

Av Sofia - 28 april 2009 23:50

Nähä, nu har jag suttit alldeles för länge vid datorn och tjötat med min kusin. Dags att sova med andra ord. Imorgon ska jag skriva kemikalieförteckning och annat lika rolig.

Av Sofia - 28 april 2009 15:53

Trots allt så har jag fått en hel del gjort idag. Har dessutom hunnit prata med Veronica i telefon, alltid lika trevligt. Även om jag var segstartad har jag läst de två texter jag tänkte läsa under dagen. Återstår att höra på en föreläsning men det blir lite senare idag. Mycket av miljöekonmin just nu handlar om fisket och tur nog är det ett ämne jag är ganska inläst på. Känner igen ganska mycket från miljövetarprogrammet dessutom. Måste bara handla lite idag också. Har varken mjölk eller bröd hemma. Och som svar på Kajsas fråga tar kurserna slut i juni, ganska lite kvar med andra ord.

Av Sofia - 28 april 2009 12:05

Nu har jag skjutit på mina studier länge nog idag, alltså behöver jag ta tag i dem. Funderar på att sätta mig på balkongen och läsa miljöekonomi. Men det beror lite på hur vädret är därute. Sätta fart Sofia var det, jag är hopplöst långsam ibland. Tur att jag kan ta mig i kragen och sätta fart emellanåt.

Av Sofia - 28 april 2009 10:30

Usch, jag tror att min dator verkligen sjunger på sista versen nu. Det tog mig tre försök att starta den idag så att jag fick en bild på bildskärmen. Av någon konstig anledning så var den svart först. Nåja, nu är datorn igång och jag passar på att dra en kopia på hårddisken till den externa hårddisken ifall datorn skulle lägga av. För övrigt skall jag studera miljöekonomi för hela slanten idag samt handla mat. Det ekar rätt tomt i både kyl och frys här hemma. Men först frukost.

Av Sofia - 27 april 2009 19:06

Jag ska visst blogga oftare tycker de få personer som läser denna blogg. Därför kommer en kort summering av helgen. I fredags var vi först på förfest bland studenterna i Ryd. Fast innan dess hade vi slöat i trädgården i solen och käkat lite mat. Jag som aldrig hade varit i de krokarna innan tycker verkligen att alla husen såg lika dana ut. Efter en hel del virrande kom vi rätt. Träffade Jonne, en finsk kustjägare som var väldigt trevlig även om han pratade ganska mycket finlandssvenska. Rikard dök också upp och efter ett tag begav vi oss till Hg, för första gången i mitt liv. Åt enormt god och billig mat där. Traskade tillbaka till Jonnes studentrum för att möta upp Riikka, och sedan blev det Hg igen. En väldans massa traskande för mina fötter. Det var ganska bra musik på Hg även om jag i vanlig ordning tokvägrar dansa. Vi gick väl hem någon gång på småtimmarna efter en kort tur till Statoil för fyllemat, en Loka Päron blev det för min del. Beslutade oss för att basta när vi kom tillbaka vilket inte alls var en så god idé som det verkade. Somnade och sov några timmar innan det var dags för frukost och en promenad till Hemköp eftersom brödet var slut.


På lördagen var det fint väder så vi solade i trädgården och tog det allmänt lugnt. Handlade lite till kvällens grillning, jag träffade Lina från miljövetarprogrammet på Hemköp. Hon verkade ha det bra. Grillade tillsammans med Jonne, Riikka och Anders. Bastubad även denna kväll, blir så med två finnar. Var ute på en klubb i Linköping på kvällen, det var väldigt trevligt. Rätt död på söndagen då jag inte alls är van att vara ute två kvällar på raken. Så vi sov väl mest på söndagen och tog en fika på stan. Sen hem och sova på kvällen. Och idag har jag pluggat och läst i min bok.

Av Sofia - 23 april 2009 11:31

Idag roar jag mig med att tvätta. Det var tämligen behövligt då jag hade lite ont om allt i klädväg här hemma. Skönt att det är så fint väder så att man slipper frysa när man springer till tvättstugan. Håller på med lite skolarbete just nu, sen ska jag dammsuga, städa badrummet och ta en tur till stan. Mycket som skall hinnas med idag men det brukar gå bra.

Av Sofia - 22 april 2009 10:13

Jaha, då har datorn man fått låna av pappa för att kunna höra på föreläsningar lagt av. Den vägrar helt enkelt starta och beter sig som min gjorde när den hade kraschat. Men den fungerade när jag fick den. Så nu sitter jag här med en fungerande dator utan ljud och en helkass dator. Får se om jag klarar av kursen utan föreläsningar. Det är ingen som råkar ha en bärbar dator med ljud över som jag kan få låna? Den får gärna fungera också. Nödlösningen är nog annars att sitta om jag hittar en begagnad billig dator på Blocket som ljudet fungerar på.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards