Alla inlägg under augusti 2009

Av Sofia - 31 augusti 2009 23:20

Eftersom jag glömde skriva något på vår femmånadersdag lägger jag istället upp en bild från i somras. Jag är så lycklig med dig älskling, puss.

Av Sofia - 31 augusti 2009 21:15

Min mobiltelefon krånglar lite ibland och idag hittade jag garantibeviset till den. Det är garanti kvar så jag funderar på att ta och lämna in den. Måste dock köpa en annan telefon under tiden så det blir kanske en tur till någon elektronikaffär imorgon. Lägenheten är städad och jag känner mig betydligt bättre till mods, min deppighet brukar gå över ganska snabbt.

Av Sofia - 31 augusti 2009 16:35

Jag tycker inte om måndagar, vet inte riktigt varför. Nåja, idag är inget större undantag. Kan även bero på att någon har envistats med att klippa häckarna utanför vilket både resulterat i oljud och lukt av avgaser och bensin. Har gjort lite skolarbete idag vilket känns bra och så håller jag på att torka golven. För det var det ett tag sedan jag gjorde. Men mest av allt så saknar jag Andreas, skillnaden blir så markant när han inte är här. Dock blir inget bättre av att jag deppar så jag skall försöka ta mig samman och göra något vettigt istället.

Av Sofia - 28 augusti 2009 09:44

Ibland är jag effektiv på morgonen. Jag vaknade innan klockan ringde vid åtta och jag har både diskat och städat idag. Även hunnit med att gosa med katterna och allt annat sådant livsnödvändigt. Skall träffa Helén inne i stan vid elva. Det skall bli roligt, det är över fem månader sedan vi sågs. Dessutom skall Andreas komma hit i eftermiddag, vi skall gå ut och äta och fira våran fem-månader-tillsammans-dag. Men nu är det bäst att jag fortsätter med mitt så att jag inte kommer försent.

Av Sofia - 27 augusti 2009 09:57

Idag är det torsdag, veckan går fort men ändå känns det som evigheter tills jag får träffa Andreas igen. Nåja, vi skall faktiskt ses imorgon. Idag vaknade jag innan väckarklockan och kände mig utsövd. Väldigt sällan det händer. Skall fixa iordning hemma och sedan bege mig in till stan för att träffa Cattis, en kompis och tillika släktning som jag umgicks med på somrarna förr. Det är nog minst sju år sedan vi träffades, undra om vi känner igen varandra. Men nu är det dags för frukost och sedan bädda sängen innan Saga har hårat ner hela.

Av Sofia - 26 augusti 2009 23:26

Hoppas verkligen att alla satt fastklistrade framför Svt 1 idag klockan 22.00 när serien True Blood började. Maken till bättre serie får man leta efter, nästan i samma kategori som Dexter. Men så jag har lite konstig tv-seriesmak och gillar det mer udda.

Av Sofia - 26 augusti 2009 17:39

in till stan och tillbaka blev det idag. Traskade in för att köpa Män som hatar kvinnor på dvd men den var slutsåld. Passade på att titta lite på skor till vintern eftersom jag inte har några hela och det är lika bra att handla innan det är utplockat. Hittade två par stygga stövletter på Din Sko som passade och var på rea. Betalade 598 kronor för två par skinnstövletter, vilket jag anser att vara ett klipp. Mamma ringde på vägen hem och talade om att hon hade köpt filmen till mig på Elgiganten. Tur att jag inte köpte den då. Nu skall jag ta och laga lite mat, lax blir det idag.

Av Sofia - 26 augusti 2009 11:54

Jag har nästan inget att göra idag. Vaknade pigg och utvilad men det verkar ha gått över. Har nästan inget att plugga och vädret inbjuder inte till några större långpromenader. Behöver förvisso tvätta mina fönster men det brukar inte vara så bra att göra det när det regnar. Men istället för att deppa samman så skall jag ta och sätta lite fart så kommer jag verkligen att känna mig mer pigg. Tänker iallafall ta en tur till Erikshjälpen och se om jag hittar något roligt där. Dammsuga och torka av i köket borde också göras. Så, nu har jag en lång lista att göra men först skall jag pussa på Saga. Marie har förskansat sig uppe på mitt vintrinskåp där hon är säker för mattes pussar. Smart katt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards