Alla inlägg under september 2009

Av Sofia - 30 september 2009 18:55

Dagen som började så bra har inte fortsatt lika bra. Ett problem hos SEB har gjort att mina pengar har dragits två gånger från mitt inköp på Willys. Tur i oturen så var det min klasskamrat Susanne från miljövetarprogrammet som svarade när jag ringde till Willys. Efter några timmar ringde hon till mig och sa att de hade fått mail från SEB och att mina pengar kommer tillbaka. Tvätten var inte alls torr när jag hämtade upp den, tror det var något fel på torken. Så nu är hela lägenheten proppfylld med tvätt. Har även haft ut en karaff vatten på golvet samt knäckt min nagel långt ner. Fick underkänt min inlämningsuppgift i MKB eftersom jag hade missförstått andra frågan. Fast det verkade de flesta ha gjort eftersom nästan alla fick en komplettering. Hade det varit jag som var läraren och gjort en sådan fråga skulle jag börja fundera på hur jag formulerar mig. Förklaring på vad vi skall göra är inte i närheten av den första frågan, sådant stör mig. Det var nog det hela av allt som har gått snett idag. Sådana dagar borde man bara dra täcket över huvudet och somna om.

Av Sofia - 30 september 2009 16:10

Att det kan tära så mycket på krafterna att tvätta. Det är ett evigt springande till tvättstugan och nu känner jag mig helt slut. Skall ner om en halvtimme och hämta sista omgången tvätt. Jag har inte hunnit plugga något idag men å andra sidan är inte dagen slut än. Just nu känns det dock som om jag skulle kunna somna så det är nog inte särskilt bra att sätta sig och studera då. Lika bra att vila lite innan räden till tvättstugan och den rena och förhoppningsvis torra tvätten.

Av Sofia - 30 september 2009 12:15

Nu är tvätten nerstoppad i maskinerna vilket känns skönt. Det enda störande är ett en av maskinerna tar 35 min att köra en tvätt 60 gradigt och den andra 62 min så de är aldrig klara samtidigt. Jag har hunnit med att göra det mesta som jag skall göra på dagarna även om mina fönster verkligen är i behov av en putsning. Men eftersom solen ligger på så kan jag inte göra det. Får se om jag hinner göra det i veckan, annars får det bli nästa veckas projekt. Imorgon skall jag träffa Helén igen, vi ses ungefär varannan vecka vilket känns väldigt ofta eftersom vi inte bor så nära varandra längre. Hoppas att det blir lika trevligt som det brukar. Jag känner mig pigg, vaken och lika lycklig som alltid så just nu känns allt toppen. Vädret är fint och solen skiner men attans vad kallt det är ute ändå. Lätt att lura sig av att solen skiner. Det hade bara varit 3 plusgrader här inatt sa min termometer. Kallt.

Av Sofia - 30 september 2009 00:01

Jag sitter här vid datorn och drömmer mig bort till Köpenhamn. Det hade varit helt underbart att åka dit en helg. Eller bara över dagen. Var väldigt mycket billigare än vad jag trodde också. Bokar man i god tid kommer man dit för 95 kronor. Jag och Andreas funderar på att åka dit men det får nog vänta till våren. Då blir det förhoppningsvis bra väder och vi har hunnit samla ihop lite pengar. Men nu skall jag drömma mig i säng istället.

Av Sofia - 29 september 2009 22:05

Vad fort den här dagen försvann. Kan ju bero på att klockan var närmare ett när jag kom hem idag. Jag har gjort klart min kvalitesledningsuppgift vilket känns skönt, den skall vara klar på söndag. Imorgon skall jag tvätta, det behövs verkligen. Och så läsa lite i min mbk-bok tänkte jag. Om jag hinner, det brukar ta väldigt mycket tid att tvätta. För att inte tala om att viken tvätten. Men det är skönt när allt är klart.

Av Sofia - 29 september 2009 18:13

Jag hade en väldigt trevlig och kärleksfull kväll igår. För er som är nyfikna på vad jag köpte till Andreas så fick han en fin blomsteruppsättning i en kruka. Tänker han på mig när han ser den. Vi valde att äta middag på den mongoliska restaurangen Gingis i centrala Linköping. Det var första gången jag åt mongolisk buffé men det var gott. Man fick plocka samman en massa saker som sedan en kok stekte åt en. Åt väldigt mycket och så ingick det en liten dessertbuffé. Fast jag gör godare pannacotta. Vi hade tur på hemvägen också, behövde bara vänta tio minuter på bussen och sedan hann vi precis innanför dörren när det började ösregna. Imorse sov jag vidare i sängen medan Andreas hade föreläsning i skolan mellan 8-10. Skönt att slippa gå upp tidigt och så hann vi kramas efteråt också. Här hemma har jag gjort klart lite skolarbete och sedan fixat middag. Nu skall jag diska.

Av Sofia - 28 september 2009 12:54

Idag är det den 28 september vilket innebär att det är hela sex månader sedan jag och Andreas hade vår första date. Tänk vad tiden går fort och ändå känns det som om jag har känt honom i evigheter. Jag är lika lycklig tillsammans med honom nu som jag var då och det känns som om kärleken bara växer sig starkare med tiden.


  

Av Sofia - 28 september 2009 10:39

Jag satte klockan på åtta och vaknade vid halv tio. Jag stänger visst av den i sömnen ibland. Tur att jag inte har så många tider som jag skall passa idag. Har hunnit göra en hel del saker här hemma eftersom jag klev upp på en gång. Idag skall jag först renskriva klart min inlämningsuppgift i kvalitetsledning och sedan bege mig till Linköping och min älskling. Jag tror att jag har kommit på vad han skall få i present. Det blir något litet eftersom den större presenten är beställd men inte kommer än på några veckor. Jag avskyr ställen med lång leveranstid. Även om vädret är idag är allt annat är roligt känner jag mig pigg och alert. Inte alls fel det.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards