Alla inlägg under maj 2013

Av Sofia - 27 maj 2013 21:25

Nu sitter jag här och beställer hem lite sommarklänningar och en tunika från Ellos. Jag har nämligen blivit en klännings- och kjoltjej men alla mina klänningar är mörka. Kan behöva några ljusare till sommaren. Får se hur många av dem som passar också. Har precis gjort en storstädning av ansiktet med scrub och ansiktsmask. Och så har jag smörjt in mig med olja och serum så nu är jag jättelen. De klänningar och tunika som jag har klickat hem är: 


           

Av Sofia - 22 maj 2013 21:05

Jag har på den senaste tiden upptäckte den stora glädjen med oljor i ansiktet, håret och på kroppen. Rent sponant känns det fel att ha oljor på sig eftersom det känns som om man täpper till alla porer. Men riktigt så är det inte. När vi var på NK i lördags fick jag ett prov på en ansiktsolja från Clarins. Jag skulle ha fått oljan för torr hy och fick för fet men den verkar fungera bra ändå. Luktar rätt mycket men det dunstar snabbt. Och så är den enormt dryg. Fick ett minilitet prov och jag använder den dag och kväll och än är det mer än hälften kvar i den. Och så fick jag ett prov på ett serum från Biotherm när jag handlade på Åhlens. Serumet luktar underbart och är superdrygt, en droppe räcker till hela ansiktet. Så även om serumet är dyrt, typ 450 kronor ska jag köpa det eftersom det räcker i en evighet. Min hy i ansiktetet blir oförskämt len när jag använder båda oljan och serumet. Fast det är väl bara Andreas som känner det. 


Hårolja har jag använt i några månader nu och gillar det skarpt. Håret blir mjukt, fint att reda ut och doftar ganska gott. Föredrar Macadamia Healing Oil treatment men har även en flaska Marrocanoil i Enköping. Tänker göra slut på den flaskan innan jag inköper en Macadamia även hit. Liten flaska som är dyr men superdryg. Jag handlar från NordicFeel hemsidan. Mycket billigare än i affär och med fri frakt. 


Kroppsoljan är en vanlig barnängenolja utan parfym. Kleta in på våt hud och låt självtorka. Huden blir supermjuk och man slipper fiskfjällsben. Body shop har också en kroppsolja som torkar snabbt och doftar jättegott men är ganska dyr. Så en sådan ska jag köpa och använda vid mer speciella tillfällen. 


       

Av Sofia - 21 maj 2013 21:54

Kom precis ihåg att jag tog lite kort på körsbärsträden utanför vår lägenhet. Så här kommer några kort.                   

Av Sofia - 21 maj 2013 20:57

Vi har haft en väldigt trevlig helg i Stockholm. Åkte dit efter jobbet i fredags efter att ha smygstartat helgen med en glass på Stora Torget i Enköping tillsammans med Camilla. Mötte upp Andreas efter en timmes väntan på stationen och vi tog en kort promenad till hotellet. Fint rum men med en ganska smal säng och enbart ett täcke. Vi valde att äta middagen i närheten, Jensens böfhus blev det. Jag valde en hamburgare och Andreas en stek. Rätt gott faktiskt och vi åt till och med efterrätt. Fördelen var att det var nära hotellet och rätt billigt. Det fanns en icebar på hotellet men vi var för trötta för att besöka den. Andreas snodde hela täcket under natten så jag sov rätt kasst. Lämnade väskorna på stockholms central och tog en promenad till Östermalms torg och Georg Jensen. Där vi köpte våra vigselringar och jag visade upp mina billiga Ebayfynd. Som roligt nog visade sig vara äkta. Bland annat har jag köpt en ring för 70 kronor istället för 1800. Gick sedan på Gallerian för att äta frozen youhurt men fy så besviken jag blev. Den smakade inte alls som på Lanzarote där den hade en frisk och syrlig smak. Den här var mest söt och konstlad. Gick lite mer på stan och sedan tog vi tåget hem. Andreas fortsatte till Linköping för att träffa Riikka och jag åkte hem till Tanja och Erik för att se eurovision. Väldigt trevligt. Söndagen ägnade jag åt att ta hand om hemmet innan Andreas kom hem. 


Idag när jag kom till stationen i Enköpings så var min älskade Monarkcykel stulen. Låst med tre lås men det hjälpte visst inte. Tyvärr så själ de väldigt mycket cyklar här. Tur nog är den försäkrad så idag har jag roat mig med att göra en polisanmälan och ringa försäkringsbolagen. Dagens mer uppmuntrade händelse var att jag fick sms om att min brudklänning nu är klar och befinner sig i Stockholm. Så på torsdag kväll ska jag åka och prova den. Hoppas att den passar eftersom den är måttsydd efter mig. Om inte har jag drygt tre månader på mig att komma i den. 

Av Sofia - 13 maj 2013 20:20

Äntligen har det blivit vår. Det märks på två sätt. Det blommar ute och mina ögon rinner. Roligt att få pollenallergi såhär på äldre dar. Men jag köpte allergitabletter idag på lunchen och ögat är lite bättre iallafall. Hoppas att det blir bra till bröllopet, förvisso räknar jag med att gråta några glädjetårar men inte allergitårar. Snart är det bara tre månader kvar och det känns som om det rullar på ganska bra faktiskt. Min klänning beräknas bli klar i veckan och sedan ska den bara skickas från Kina. Så nästa vecka eller veckan efter det borde den vara på plats så att jag kan prova den. 


Tänkte att jag ska ta med mig kameran imorgon till jobbet och ta kort på några vackra träd. Får ser om jag kommer ihåg den bara. Idag har jag slaktat min ryggsäck, är så trött på att kånka runt på en massa saker i onödan och dettsutom är den ful. Så nu har jag en vit väska istället. Får se hur länge den är vit. 


Jag var duktig och tränade fyra dagar förra veckan. Borde träna ikväll också men nu är klockan såpass mycket att jag inte hinner det. Ska ta hand om disken, packa upp väskan och kanska ta en sväng med dammsugaren. Så nu sliter jag mig härifrån, hej så länge. 

Av Sofia - 5 maj 2013 15:53

Jösses, nu var det länge sedan jag skrev här i vanlig ordning. Men veckorna rullar på och det händer inte särskilt mycket alls faktiskt. Jag och Andreas har påbörjat något som heter Kick-start från World of Shape som verkade väldigt bra men som faktiskt känns helt värdelöst. Vi har betalat 500 kronor per person för den här månaden mot att man skulle få ett personligt tränings- och kostprogram med förbestämda rätter. Så är det inte alls, kostprogrammet basera på om man är man eller kvinna och sen är det likadant för alla. Det finns förvisso en receptbank men där är det inga höjdarrecept. Nästan alla recepten innehåller chili, lök, paprika och champinjoner vilket gör att rätterna smakar lika dant. Så särskilt anpassad efter mig och mina förutsättningar är den inte. Ska man dessutom följa tidpunkterna när man ska äta till fullo måste jag gå hem från jobbet vid tretiden på dagen för att hinna med mat och träning. Träningsövningarna är också likadana för alla, lika många repetioner oavsett om du är elittränare eller helt soffpotatis. Så så särkilt personligt och anpassat för mig är det inte alls. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards