Alla inlägg under augusti 2010

Av Sofia - 31 augusti 2010 21:45

Idag har jag kommit hem till Norrköping igen. Tågresan gick bra och Saga var glad över att se mig. Marie skall alltid sura ett tag när jag är borta men det brukar gå över efter ett tag. Älsklingen var på jobbet när jag kom hem så jag passade på att packa upp och packa innan han kom hem. Igår åt jag och mamma sushi på Kobe, alltid lika tokgott och gjorde lite ärenden inne i stan. Jag köpte 10 stycken bakstycken till mina örhängen eftersom de alltid brukar försvinna. Och ett paraply och en vattenflaska att ha i Stockholm. Mamma var på symöte på kvällen och pappa skulle tacka av en kollega så jag var ensam hemma. Det var skönt att få träffa Andreas igen och krama på honom, det har varit tomt när inte han har varit med mig.

Av Sofia - 29 augusti 2010 22:00

För er som är pålästa så stämmer inte klockslaget för detta inlägg men jag skriver i efterhand så jag ville lägga in det på söndagen. Jag har i helgen varit på Strana. Men det började med att jag på fredagen åkte hem till Göteborg med ett tåg, som var försenat. Katterna fick denna gång vara kvar hos Andreas så jag åkte själv. Veronica kom också till Göteborg för hon skulle åka till Grekland i helgen och hennes tåg skulle komma in vid elva och mitt kvart över så vi bestämde att vi skulle åka hem till henne och presenta henne för hennes examen. Hon är numera arbetsterapeut. Nåja, mitt tåg blev sent eftersom det led av datorfel så klockan blev närmare tolv innan jag kom dit. Sen åkte vi hem till hennes föräldrar, fikade och överlämnade presenten. Vi satt på deras inglasade balkong, det var jätteskönt. Jag och mamma skulle åka till Freeport också och köpa lite porslin eftersom jag hade en rabattcheck där. Vi plockade ihop lite porslin och efter att alla rabatter hade dragit blev slutsumman 181 kronor. Billigt. Mitt bästa köp var en citrusfärgad citruspress från Höganäs. Sen åkte vi hem, packade det sista och tog bilen mot Strana. På en fredageftermiddag är det ganska mycket köer så det tog närmare en timme att åka hemifrån och till Kungälv. Pappa tog en egen bil för han skulle köpa en garderob på Ikea.


Solen sken när vi kom fram så jag bestämde mig för att ta årets första och sista dopp. Lyckades locka med mig Jesper så vi gick till Slippern och badade. Det var inte varmt i vattnet men det var ändå skönt att få bada i saltvatten en gång per år. Vi åt god middag och Jesper kom över på kvällen eftersom han var ensam hemma. Eller ja, Tindra följde såklart med. På lördagen var det utlovat regn och blåst men det märkte vi  inte mycket av. Efter en promenad på förmiddagen beslutade vi att göra pastasallad och ta en sväng med båten. Vi tuffade iväg till Gullholmen, åt vår lunch vid kajen (herregud, vad lite båtar det var ute) och gick en sväng på ön. Sen åkte vi tillbaka, blev bjudna på kaffe i Ella, Per och Carolines båt, och sedan var det gemensam middag i Boa. Trevligt trevligt. På söndagen tog vi det mest lugnt, pappa åkte hem på kvällen och jag och mamma var kvar till måndagen. Det var bra väder på kvällen så efter maten gick vi ner och bryggseglade i Kipke.


                        

Av Sofia - 25 augusti 2010 21:58

Imorgon ringer klockan redan vid femtiden så jag skall gå och lägga mig nu tänkte jag. Skall bara försöka få katterna att också sova. God natt och sov gott

Av Sofia - 25 augusti 2010 17:24

Idag regnar det hela dagen, tror inte att det har varit uppehåll många minuter alls idag. Fast det blåser inte här, vilket är väldigt positivt. Har träffat Helén idag och det var som vanligt trevligt. Vi gick i en massa affärer och köpte ganska lite. En bikinunderdel blev det till mig, det var rea på Kapp Ahl så den kostade bara 30 kronor. Sen åt vi lunch på en kinarestaurang, det var sådär. Ganska lite i bufféen att välja på så det går vi nog inte fler gånger. Men det var trevligt att vandra runt i affärer, så lite folk trots att det är löning idag. Hon följde med hem och lånade en bok om den svenska miljörätten som hon vill ha när hon börjar jobba i Halmstad nästa vecka. Håller på att packa det jag skall ha med mig hem när jag åker på fredag. Den här gången skall jag försöka låta bli att ta med mig för mycket. Fast det kommer att bli svårt. Igår kväll var det en väldigt vacker fullmåne som jag passade på att ta kort på.


    

Av Sofia - 24 augusti 2010 11:06

Marie går runt hela tiden och skriker på mig att jag skall gosa med henne. Fast hon tröttnar så snabbt och springer ner från sängen. Sen skriker hon igen. Envetna katta, det är enklare att gosa i sängen. Nåja, hon kommer nog att lugna ner sig snart. Vissa dagar är hon halvt omöjlig nämligen. Jag skall sätta fart och göra fint här  hemma, en dammsugning behövs och så borde jag tvätta fönstren. Fast det är ju inte det mest roliga man kan göra en tisdag. Andreas är och jobbar idag och när han kommer hem skall han ta med mig ut på en cykeltur. Hm, jag kanske behöver stödhjul.

Av Sofia - 23 augusti 2010 18:48

Hittade just två ljusslingor så nu kan fiskarna ha ljus i sina akvarium. Det blev jättefint. Och så har jag sytt i en massa knappar i älskligens skjorta, lagat min keps och sytt en hängare i en handduk.  


 

Taggen är egentligen röd men är svår att fota

  

Gunnar är lite mer fotogenisk och har en annan fenform



Av Sofia - 23 augusti 2010 17:10

Jag skulle ju ta en premiärtur med min cykel idag men det har jag helt glömt av så det får bli imorgon istället. Det kommer säkert att gå bra. Vi tog en tur in till stan förut och åt varma mackor på Café Kuriosa som är ett urmysigt café med gammaldags inredning. Sen gick vi till Halvars och åt varsinn glass. Så cyklingen får bli imorgon istället. Får skriva upp det så att jag kommer ihåg det.

Av Sofia - 23 augusti 2010 10:42

Fast den känns ärligt talat som alla andra veckor. Jag har inget inplanerat för dagen utan skall mest försöka vara lite ledig. Och så hoppas jag att jag kan åka hem lite i slutet på veckan, det vore så trevligt. Jag har ju inte sett den nya utbyggnaden av Boa och så vill jag träffa familjen. Andreas är hemma idag tillsammans med mig. Får se om vi hittar på något att göra, vädret är ganska bra så man borde gå ut en sväng. Hur som helst skall jag ta och sy i den där hängaren i handduken som jag hela tiden glömmer av.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards