Alla inlägg under april 2010

Av Sofia - 29 april 2010 16:19

Igår var jag och hälsade på Kattis i Linköping. Vi började med att ta en promenad med två pudlar som hon är dagmatte åt. Sen gick vi på stan och jag köpte en födelsedagspresent till Andreas och ett par nya skor till mig. Det var verkligen behövligt och de var sköna. Sen gick vi runt i lite affärer och sedan åkte hem till Kattis, kollade lite tv och gjorde kladdkaka med vit choklad och citron. Det blev lite igår så jag bestämde mig för att åka hem till Andreas föräldrar och sova där. Han var också där eftersom han skulle ha tenta idag. Så imorse gick jag upp tidigt och sedan dess har jag skrivit på en skoluppgift, sovit middag med Marie och nu är älsklingen hemma igen.

Av Sofia - 27 april 2010 19:03

Intervjun gick ganska bra kändes det som så jag hoppas att jag får jobbet. Förvisso enbart ett sommarjobb men det skulle vara skönt att ha ett här. Får besked senast fredag nästa vecka. Jag har lagat god middag idag, det blev köttfärsbiffar smaksatta med vitlök och spiskummin samt avokado-rödlök-tomatsalsa och pitabröd. Nu tar jag det mest lugnt och skall ta en tur till källaren med lite saker. Om jag bara orkar, huvudet gör ont idag. Och sen hoppas jag att det är något sevärt på tv, vore skönt att slappa idag. Hex har vi sett klart så det får bli något annat. Slutade inte alls som jag tänkte mig men serien var enormt bra ändå.

Av Sofia - 27 april 2010 12:33

Igår blev det inget inlägg och idag blir det bara ett kort inlägg. Det händer inte så mycket på dagarna här just nu så det finns inget att skriva om. Vi pluggar, kramas, lagar middag och handlar mat. Andreas är hemma hos en klasskamrat och skriver på en inlämningsuppgift idag. Hon bor en hållplats härifrån så de skulle sitta hemma hos henne. Och jag skall iväg på ett litet äventyr nu, eller en jobbintervju om man så vill. Hoppas att jag får jobbet.

Av Sofia - 25 april 2010 19:14

Ännu en lugn dag här hemma. Andreas har pluggat massor i dag och jag har tagit det lugnt. Vi sov till klockan 11 och det är ganska ovanligt. Nu har vi ätit köttfärssås och spagetti och Andreas skall hyra New Moon som vi skall se ikväll. Saga försöker läsa ett papper men hennes läskunnighet är enormt begränsad. Så hon slängde ner det på golvet istället.

Av Sofia - 24 april 2010 21:46

Tanken var att vi ikväll skulle vara på inflyttningsfest hos Kalle och Kajsa i Nyköping med Andreas har omtenta nästa vecka så vi är hemma och pluggar istället. Jag har idag flyttat över alla mina favoriter från denna förra datorn till den här, det tog väldigt lång tid. Och så passade vi på att besöka nya Hageby Centrum. Det var väldigt fint även om det skall till fler affärer. Mycket folk var det dock. Vi köpte lite mat, en orkidée och en bukett rosor. Och lite kattgodis till Saga och Marie som Marie inte alls tålde utan spydde upp på en gång. Utanför Arken där vi köpte godiset stod det en tjej med en orm och den såg jag tyvärr inte förräns jag var alltför nära. Jag skrek till och gick iväg, ormskräck som jag har. Även om den inte är giftig tycker jag inte att de skall ha ormar så där öppet, särskilt inte med tanke på hur många människor det finns som är livrädda för ormar. Men jag överlevde. Vi provade nya Marabou polka och Daim Summer dream med päron och mynta. Den senare smakade ungefär som päron i ugnen med after eight. Godare än vad jag trodde den skulle vara. Ikväll har vi lagat mat, asiatisk kyckling i ugnen med risnudlar. Gott gott. Och nu skall vi äta lite mysgodis och se de två sista avsnitten av Hex.


  

Av Sofia - 23 april 2010 20:59

Nu sitter jag här vid min nya dator. Det kommer att ta lång tid innan jag vänjer mig vid storleken på tangentbordet. För det är inte detsamma. I övrigt verkar den fungera fint. Dock skall jag slita mig ifrån den nu för jag börjar få ont i axlarna och liknande.

Av Sofia - 23 april 2010 11:25

Efter två dagar med snö och regn skiner idag solen från en ganska blå himmel. Vi skall idag roa oss med att plugga i vanlig ordning samt ta en tur till Ingelsta och leta efter en ny dator åt mig. För det kan behövas, den här sjunger på sista versen nu. Hoppas att jag hittar en bra dator till ett inte alltför högt pris. Men det skall nog gå bra. Igår kväll såg vi på fyrverkerier från invigningen av Hageby Centrum och katterna tyckte mycket om det. De satt som små ljus i fönstret och tittade facinerat på de fina fyverkerierna. Jag som mer trodde att de skulle bli livrädda för smällarna. Men så fel jag hade.  Nu skall jag ta och skriva på min inledning i miljöledning.

Av Sofia - 21 april 2010 14:38

Jaha, snart är det den 7:e maj då min älskling fyller 24 år. Och min älsklings lillebror samt deras kusin som fyller 30 år (ja, på samma dag). Förhoppningvis är det bara Andreas som jag skall köpa en present till. Och nu till den svåra frågan. vad skall ha få? Han vet inte vad han önskar sig (nähä, så förvånande) och därmed vet jag inte vad jag skall köpa. Förra året fick han en Calvin Klein parfym men det blir det inte iår. Snälla någon, kom med förslag på vad jag skall köpa till Andreas.


Förresten så fick jag VG på hemtentan i miljöekonomi och så börjar det komma knoppar på min orkidée. Hurra.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards