Alla inlägg under februari 2008

Av Sofia - 29 februari 2008 20:50

Igår blev det inget skrivet men det ska det bli ikväll även om det är bara blir ett. Idag har jag storshoppat. Det blev en ny mobiltelefon, mat och en kattleksak. Plus lite annat. Dagens klipp blev min mobil, jag fick den billigt i Telias butik. Hurra. Dessutom har jag köpt provplattor på golv, funderar på att lägga nytt golv i hallen med. Räknade ut att det skulle kosta 500 kronor att lägga golv där vilket det kan vara värt. Ut med den fula mattan och in med ett laminatgolv som ser ut som klinker. Ska bara få pappa att lägga golven med. Eller någon annan som tycker det vore superkul att lägga golv i Sofias lägenhet. Ikväll ska vi äta varma bananer med choklad och glass. Nostalgidessert.

Av Sofia - 27 februari 2008 17:07

är mamma här. Roligt

Av Sofia - 26 februari 2008 16:39

skrivas IBU igen. Det känns snart som om jag inte gör något annat. Denna gången ska det mest bygga på reflektion vilket alltid är ganska svårt. Men det går nog bra. Jag tänkte bli klar med den ikväll.

Av Sofia - 26 februari 2008 14:26

Nu har jag äntligen tagit mig igenom bakgrundsfaktan till vattenspelen nästa vecka. Det var mycket att läsa igenom och tyvärr läste jag fel dokument först. Jag hade laddat ner ett dokument i början på kursen men nu när jag kollade var det ett annat, vilket resulterade i att jag läste tio sidor i onödan. Saga sitter i fönstret och piper på en fågel. Nu ska jag tvätta håret och göra lite annat innan jag sätter mig min nästa ibu. Funderar på att dammsuga idag eller imorgon innan mamma kommer. Jag borde hinna imorgon även om jag ska diskutera C-uppsats med Helén. Fast det kan nog bli lite snävt. Ahja, jag får fundera vidare på saken under tiden jag tvättar håret.

Av Sofia - 26 februari 2008 11:51

var att lacka min halskedja med nagellack. Jag tänkte att den skulle sluta färga min hud svart men vad jag inte tänkte på är att kedjan numera är helt stel och luktar nagellack. Jag får nog tänka om samt gå och köpa mig en ny.

Av Sofia - 25 februari 2008 19:49

Kvällens avsnitt av Design Simon & Tomas var bland de snyggaste hitentills. Jag tycker att de har stilsäker smak även om jag inte skulle vilja ha en svart hall eller oranga väggar. Men konstigt nog så passar det in. Vad jag däremot skulle vilja ha är två fåtöljer i Barcelona-serien och ju mer jag tänker på det desto snyggare tycker jag att de vita är. Paret fick dessutom en väldigt snygg soffa i liknande stil men inköpslistan som man kan kolla på, på tv 3 hemsida fungerade inte. Jag är nyfiken på vart den var köpt även om jag inte ska ha någon sådan just nu. Idag fick jag mitt nya nummer av Sköna Hem och den var läsvärd. Däremot borde företaget ta sig en funderare på sina fakturor, tidningen kom den 25 och fakturan förfaller den 27 (samma månad) vilket innebär att den måste betalas senast den 26. Det gäller att man är hemma den dag då tidningen kommer.

Av Sofia - 25 februari 2008 18:41

Idag blev det pannkakor till middag. Inte särskilt mättande men gott. Det gick utmärkt att laga dem på ett halvt ägg för lite. Men nu har jag inga ägg kvar så det blir till att handla i veckan. Dock är det ingen äggpanik än. Nu ska jag författa en fråga till, jag var tvungen att bryta för middag.

Av Sofia - 25 februari 2008 15:31

har hänt sedan igår. Jag har varit på skolan och haft basgruppsmöte. Och så har jag varit och titta på en telefon hos AirCall men de var inte så trevliga där. Eller jo, men de tyckte att jag skulle köpa telefonen nu innan det sista exemplaret försvann och den gubben gick jag inte på. I så fall får jag köpa den någon annan stans, mobiler impulsköper jag inte. Har även hunnit med ett besök på SEB eftersom mitt kort börjar krångla, löningsdag var fel dag att vara där men det gick snabbt ändå. Handlade mjölk, bröd och leverpastej på vägen hem så nu har jag till frukost med. Dagens tråkigast uppgift var att betala räkningar, jag hatar OCR-nummer som innehåller 15 siffror. Nu ska jag knåpa ihop mina frågeställningar

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
<<<
Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards