Alla inlägg den 10 februari 2008

Av Sofia - 10 februari 2008 22:54

Nu ska jag bädda ner mig i min säng och förhoppningsvis sova gott. Imorgon blir det skola och så ska jag gå och köpa tätningslist på Clas i sjön så att jag får sova på nätterna. Natti

Av Sofia - 10 februari 2008 20:14

Anledningen till att jag funderade på en Steltonkanna är att jag hittade två obegagnade på Blocket. Men jag kommer ändå inte att köpa dem eftersom de med frakt skulle bli lika dyra som i verkligheten. Och då kan jag lika gärna välja en i en snyggare färg.

Av Sofia - 10 februari 2008 20:03

I fredags gjorde jag det som jag hade bestämt mig för att inte göra, jag köpte en bok om tsunami-katastrofen. Eftersom jag är så lättrörd hade jag bestämt mig för att inte läsa en sådan, jag skulle gråta floder. Men så hittade jag boken När livet stannar av Malin Sävstam och den måste jag läsa. Jag läste första kapitelet på internet och grät floder, jag kommer att gråta ännu mera när boken kommer och jag får läsa hela. Jag förstår inte hur man klarar av att överleva när man har förlorat två av tre barn och sin man. Jag beundrar hennes mod att våga skriven boken och även om detta inte är den första om katastrofen är den helt klart den som kommer att beröra mig mest. Jag kan inte låta bli att tänka på hur det var för min moster Caroline när hon behövde tala om för sina söner Jesper och Christopher då 9 och 12 år gamla att deras kompisar Elsa och Harald aldrig mer skulle komma tillbaka. Att de hade drunknat. Det kan inte ha varit en lätt sak att tala om för små barn. Någon gång ska jag lägga en blomma på deras gravar på Morlanda när jag ändå är där för morfars grav. Jag tackar dig Malin för ditt mod att våga skriva boken och glädjs åt ditt stöd du har från din släkt (som jag inte tillhör).

Av Sofia - 10 februari 2008 17:40

en himla massa ställen i mitt liv. Just nu bor jag tillsammans med mina två katter, Saga och Marie i en lägenhet på 27 kvm. När jag föddes bodde jag i ett rosa radhus i Kannebäck. Jag vet inte alls hur stort det var men det borde ha varit ungefär 100 kvm. Det var fint och väldigt bra ställe att bo på som barn med många andra barn och bilrfia områden. Vid elva års ålder flyttade familjen till Hovås där jag bodde tills jag var 22 år. Villan där är på 240 kvm. Jag har även klarat av två små studentrum, ett i korridor där man delade kök (nåja) och badrum med en annan tjej samt ett där jag hade eget badrum men delade kök med sju killar. Jag har också hunnit med en lägenhet på 92 kvm i Finspång tillsammans med min dåvarande sambo och nu bor jag litet igen. Men det gick över förväntan att flytta från 92 till 27, det gäller bara att ha bra lösningar. Vårt sommarhus är på 12 kvm och där går det att bo på sommaren utan större problem. Det stället är fullt med fiffiga lösningar så att allt ska få plats. Och som min far brukar säga: "Det är iallafall större än båten". Vad jag vill ha sagt med detta inlägg är det inte spelar någon större roll hur stort man bor utan ha bra lösningar man har när det gäller inredningen. Fast jag skulle inte ha så mycket emot Dan Broströms hus på 700 kvm om någon annan städar. För er som är nyfikna på hur mina två katter ser ut lägger jag upp en bild. Marie är svart-vit, halvperser och cirka ett och ett halvt år gammal. Saga är brunspräcklig och ungefär 9 månader gammal. Hon är en gatukorsning men är antagligen bondkatt.

Av Sofia - 10 februari 2008 15:57

Idag trotsade jag och Kajsa det dystra vädret och tog en timmes promenad. Tyvärr saknar den här staden bra gångstråk vilket gjorde att det blev en längst promenaderna tillsammans med alla bilar. Det duggade lite, vilket enbart är störande för de som har glasögon. Nu har jag ont i benen eftersom mina kängor inte är bra att gå i. Till lunch blev det filmjölk med banan i samt en macka. Alltid lika gott. Och nu är det dags för skoluppgifter eller Harry Potter bok. Det sistnämnda är mer lockande och det första mer nödvändigt

Av Sofia - 10 februari 2008 10:11

Så här tidigt brukar jag inte vara uppe på söndagar men någon gång ska vara den första. Har en del att göra idag. När jag är ledig är jag inte ens hälften så effektiv som annars. Normalt sett följer jag ett visst mönster på morgonen men nu bäddar jag kanske halva sängen för att sedan ta hand om disken och sedan göra en massa annat. Då blir inget riktigt gjort.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
<<<
Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards