Alla inlägg den 15 februari 2008

Av Sofia - 15 februari 2008 23:22

Jag skulle verkligen inte vilja äta middag hemma hos Hoa-Hoa eftersom han uppenbarligen inte kan skilja på rosmarin och lavendel. Iallafall inte enligt kvällens avsnitt av På Spåret. Borde inte vara så svårt att känna skillnad på dem även om de ser ganska lika ut med tanke på att de luktar väldigt olika. Nu kan man iofs äta lavendel med men risken är att smaken på maten blir fel om man får lavendel istället för rosmarin. Mamma gjorde lavendelmuffins en gång och det var väldigt gott vill jag minnas. Själv har jag bara bakat lavendelkakor men de smakade mest apelsin. Andra saker som jag har reflekterat över är fel i reklamfilmer. Något som irriterar mig är att i Bravos reklamfilm om ny juice kommer det ner skyltar på frukterna som sjunger. Varför står det äpple över apelsinen och vice versa. Och varför har Barnängen i sin reklam för tvål med olivmjölk och citrongräs bilder på lime. Citron hade väl varit mer korrekt. Nu ska jag sluta irritera mig på saker och ting och stoppa ner mig i sängen. Och till mamma, man hittar dyra saker på nätet om man letar, Steltonsettet kommer från Danskdesign.

Av Sofia - 15 februari 2008 17:53

Nog för att jag tycker att Stelton gör enormt snygga saker men det här priset var lite i överkant. Setet med bartillbehör är iofs i äkta silver man jag skulle ändå inte betala 145 725 kronor för lite saker att använda i baren. Jag skulle aldrig våga ha dem framme och det enda jag skulle ha råd att ha i är mjölk.

Av Sofia - 15 februari 2008 17:30

Idag blev det snabbmiddag. Eller egentligen inte eftersom det tog en halvtimme att tillaga. Stekt kyckling med bandspagetti och Kelda ostsås med riven permensan i. Supergott och snabbt. Tyvärr görs Kelda bara sina ostsåser i större förpackningar så nu har jag en halv förpackning ostsås över. Den får jag laga något annat av. Hu sicket tråkigt inlägg det här blev men det har inte hänt något särskilt spännande här idag. Som vanligt på en fredag. Får leta upp en bra film ikväll och krypa upp i soffhörnan och mysa. Nu blev jag sugen på äppelpaj men eftersom jag varken har äpplen eller vanlijsås får det vara.

Av Sofia - 15 februari 2008 11:33

Idag är det en slö dag igen. Jag har mest tagit det lugnt samt gjort några få men vettiga saker här hemma. Försöker komma på vad jag ska äta till middag i helgen så att det blir uppskrivit på min inköpslista. Inte alltid så lätt. Nä om man skulle ta och sätta lite fart så att något blir gjort iallafall.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
<<<
Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards