Alla inlägg den 9 februari 2008

Av Sofia - 9 februari 2008 23:19

Tio fakta:
1. Hemstad: Numera Norrköping. Är född i Göteborg och bodde där i 22 år
2. Hårfärg: Fyra nyanser av brunt
3. Längd: hela 157 cm
4. Frisyr: Långt hår men jag tror inte att det kallas för frisyr
5. Ögonfärg: Blå
6. Skostorlek: 39
7. Humör: Det beror helt på dagsformen
8. Orientering: Nej, jag springer inte med karta och kompass i skogen
9. Tillgänglighet: Via telefonen
10. Vänster- eller högerhänt: Högerhänt
Tio saker om ditt liv:
1. Har du någinsin vart kär: Ja
2. Tror du på kärlek: Ja
3. Varför tog ditt senaste förhållande slut: Kärleken tog slut
4. Har du någonsin fått ditt hjärta krossat: Det händer av och till
5. Har du någonsin krossat någons hjärta: Det tror jag tyvärr att jag har gjort
6. Har du någongång blivit kär i din bästa vän:  Nej, hon är upptagen. Och nej, jag har inte blivit kär i mina killkompisar heller
7. Har du någonsin älskat någon utan att tala om det för honom/henne:  Nej, inte älskat men varit intresserad av
8. Är du rädd för att starta ett förhållande med någon: Det tror jag inte
9. Har du någonsin haft en hemlig beundrare: Vet jag väl inte, hade han talat om det hade det inte varit hemligt längre
10. Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nä, snarare fysisk attraktion
Tio saker:
1. Kärlek eller pengar: Båda sakerna tack
2. Vin eller öl: Mjölk men måste jag välja blir det körsbärsöl
3. Dag eller natt: Natt. Carpe Noctum
4. One night stands eller förhållande: Förhållande

5. TV eller internet: Internet såvida det inte är en dansk serie för då blir det tv
6. Pepsi eller Coca cola: Coca Cola men helst citronfanta
7. Vild fest eller romantisk hemmakväll: Romantisk hemmakväll
8. Färgfoton eller svart/vita foton: Handlar om motivet
9. Telefonkontakt eller face-to-face: Face-to-face.
10. Katt eller hund: Katt, helt klart. Jag äger två stycken  

Tio andra saker om mig:

1. Jag har jobbat som funktionär på SM i westernridning

2. Jag har en katt som snarkar

3. Om jag hade pengar skulle jag fylla hela mitt hus med saker från Georg Jensen och andra danska designföretag

4. Jag har två föräldrar som fortfarande är gifta men inga syskon

5.  Mitt rekord i snabb läsning är 550 sidor på en dag, boken var Den femte kvinnan av Henning Mankell

6. Det finns inget vackrare ställe än Bohuslän och allra helst Hälleviksstrand

7. Jag samlar på glas

8. Jag läser Nemi och Valhall

9. Kyla och regn är det värsta som finns, jag trivs vid 20 grader och däröver

10. Jag har en varg på min axel och ett antal hål i örat och ett i  näsan
Av Sofia - 9 februari 2008 20:59

Det blev Tim Burton's Corpse Bride ikväll. Mannen som gör sagor för vuxna. Den var inte lika bra som The Nightmare Before Christmas men ändå väldigt bra. Såg att det ska komma fler filmer från honom och i så fall ska jag se dem. Andra filmer att se fram emot är: Låt den rätte komma in, vampyrfilm som bygger på John Ajvide Lundqvists bok och så den franska filmen som inte fick heta Vuxna människor och som har premiär nästa år. Måste titta på Augustses hus.

Av Sofia - 9 februari 2008 19:13

Buhu nu sitter jag här igen och har inget att göra. Har ätit middag och ikväll är det antingen Titanic eller Grabben i graven brevid på tv. Och inget känns sevärt. Får se om jag hittar någon film i min filmhylla att se på. Kylskåpet innehåller iaf något fler ätbara saker än innan. Funderar på vilken färg jag ska måla om köket och jag kan inte komma på en enda snygg. Blått är förvisso snyggt men jag vill ha ljust kök och då blir det babyblått. Inte snyggt. Får tänka över Annikas råd om terracotta. Film och lite chokla så blir jag nog gla...

Av Sofia - 9 februari 2008 14:29

Vilken färg på min Steltonkanna ska jag köpa? Den röda eller den gråa, kanske. Eller någon helt annan färg. Om jag nu alls ska köpa en sådan kanna eller om jag ska vänta till i juli och min födelsedag. Vilken färg är snyggast?

Av Sofia - 9 februari 2008 13:02

Haha, nu har jag torkat in mig i ett hörn eftersom jag torkade golvet. Alltid lika smart gjort. Men nu har jag ingen ursäkt till att inte plugga iallafall

Av Sofia - 9 februari 2008 12:19

Jaha, då sitter man här igen. Borde egentligen städa, bädda och gå och handla mat. Något som jag inte alls känner för. Vid dagens frukost, hm, kallas det så vid elva, kom jag på att kylskåp är märkliga. Mitt kylskåp innehåller sju sorters marmelad, oerhört nödvändigt, jag tycker inte ens om marmelad. Cirka 100 stycken batterier, jag gör inte alls av med så många. Fem flaskor tyska såser till kött, de kommer att hinna bli gamla innan jag öppnar dem. Två flaskor sprit, sådana som skall stå kallt. Och så en flaska Lixir, låter som något ur Harry Potter men det är flytande multivitaminer. Tre burkar sylt och tre flaskor saft. Och så några få andra saker som är ätbara. Men jag är nästan helt säker på att de flesta andra personers kylskåp ser likadan ut. En hel del saker som man aldrig använder(som en massa marmelad eller sylt), någon/några flaskor öl, vin eller sprit och färre saker som är ätbara. Någon borde forska och kylskåp och deras innehåll. Kan nog bli intressant att läsa. Men nu har jag slöat alldeles för mycket och ska ta tag i mitt liv (nåja, bädda iallafall).

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
<<<
Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards