Alla inlägg under december 2008

Av Sofia - 26 december 2008 19:48

Jag har varit dålig att skriva på det senaste men det har faktiskt inte funnits tid till det. Julafton kom och gick, snabbare än den brukar. Kan bero på att jag jobbade mellan 8-16 också. Hysteriskt mycket folk och för lite personal. Man kan ju tro att folk har andra saker för sig på julafton än att handla mat. Hem, byta om, duscha och sedan njuta av julmaten. Den var god i vanlig ordning. Blev klapputdelning senare på kvällen. Jag fick en massa fina saker. Igår och idag har det varit studier och packning för hela slanten. Har tyvärr lite kvar att skriva på min inlämning också vilket måste göras ikväll. Men först blir det duschen. Sen skolarbete och sedan sova. Klockan ringer vid halv fyra imorgon, planet går vid sju. Men sen är det två veckors semester i varmare land. Hurra, det ska bli skönt.

Av Sofia - 19 december 2008 20:59

Det är redan kväll, inte klokt vad fort tiden går om dagarna. Kan ju bero på att jag har jobbat 11-18 idag också. Hamnade i kassan längst bort vilket gjorde att jag fick en ganska lugn dag. Man syns inte så bra där. Däremot är jag redigt trött på alla kunder som säger "sitter du här alldeles ensam?". Jo, det är jag ganska medveten om jag också att jag gör och det blir inte mer folk omkring mig bara för att de säger så. Antagligen försöker de vara snälla men 50:e gången man hör det är det inte roligt längre. Pajen står i ugnen för en sen middag och jag ska lägga upp laxen på ett fat, om jag bara kan hitta katterna först.

Av Sofia - 18 december 2008 23:20

Det blir ett kort inlägg med tanke på att klockan är ganska så mycket och jag ska ta och sova. Idag har jag nästan bara ägnat dagen åt att sitta i kassan. Började 12 och slutade 21.40 En ganska lång dag med andra ord som ändå gick förvånansvärt fort. Har dessutom grattat pappa på födelsedagen, han blir hela 59 år idag. Nu är det dags för sängen och sömnen, imorgon är det jobb igen som gäller.

Av Sofia - 17 december 2008 18:40

Idag har jag klippt mig, lite kortare nu och mycket finare. Har i övrigt ägnat dagen åt shopping men allt som allt gjort av med 150 kronor. Väldigt bra för att vara mig. Det blev några jultallrikar från Kunglig Dansk, en krok och lite annat. Tyvärr regnade det när mamma och jag var på stan men det var trevligt ändå. Vi såg julspelet på Götaplatsen som var fint men inte handlade särskilt mycket om julen. Lite tråkigt men klart sevärt ändå. Återstår det att plugga lite ikväll och sedan se Roomservice.

Av Sofia - 16 december 2008 13:00

Ännu en dag när jag tänkte att jag skulle göra en massa saker vilket än så länge har resulterat i lite träning, tittat färdigt på Wallander och duschat. Men med tanke på att jag snart ska jobba sju dagar på raken kan jag vara i behov av att ta det lite lugnt innan. Snart dags för lunch här hemma men först lite renskrivning av skolarbete. Alltid lika roligt. När man istället skulle kunna julpyssla.

Av Sofia - 15 december 2008 23:19

Dagens enda inlägg får det här bli. Jag har blivit dålig på att skriva här. Idag har jag handlat ett par lackpumps för 99 kronor. Bra pris enligt mig. Blev en tur till Ikea också där vi åt lunch samt köpte två saker. Handlade lite mat också samt några andra saker. Har sedan ägnat dagen åt att plugga, läsa i min bok samt se på tv. Inga större överraskningar alltså. Imorgon blir det mer skolarbete är det tänkt. Men nu blir det sängen och sömnen.

Av Sofia - 14 december 2008 14:50

Nu är det snart dags för jobb, ska bli skönt att ta det lite lugnt med tanke på allt stökande här hemma. Fast det kanske inte blir särskilt lugnt på jobbet med tanke på att det snart är jul och folk börjar kanske julhandla redan nu. Fast det tror jag inte, planering verkar inte vara kundernas starka sida. Det blir nog en bra dag ändå på jobbet, hoppas på det iallafall.

Av Sofia - 13 december 2008 20:48

Idag har vi verkligen varit effektiva. Vi har julstökat, städat och gjort det fint hemma. Även om det inte är jul än ska vi imorgon ha glöggkalas. Mamma fyller nämligen år då. Det är så fint här hemma med det vackra pyntet och det luktar gott av hyacinterna, glöggen och knäcken. Man får riktig julstämning faktiskt. Tillochmed granen står på plats, fast det är en utegran iår. Två katter, en hund på besök och julen och en gran är en dålig kombination. Nu låter det uppifrån så jag ska se vad katterna nu har haft ner.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards