Alla inlägg under oktober 2012

Av Sofia - 24 oktober 2012 21:15

Så här på höstkanten brukar jag drabbas av någon konstig pysselmani och får för mig att jag ska börja pyssla med något och bli mer kreativ. Det brukar väl sällan gå så bra, mest för att jag inte kommer på något att göra. Förra året gjorde vi egengjorda julkort och så stämplade jag julklappspapper men eftersom jag bor på annan ort i år så får det vara.


Däremot så har jag bestämt mig för att pimpa min jeanskjol som jag köpte på second-hand för ett tag sedan. Såg en kvinna på jobbet som hade en väldigt snygg jeanskjol, den hade olikfärgade knappar längst ner på ena benet. Låter inte så snyggt men det var väldigt läckert. Så igår beställde jag lite prickiga knappar från Tradera som jag sedan ska sy på. Hoppas att det blir bra. I gymnasiet fixade jag till flera par jeans med spetsband och liknande. Rätt snygga blev de vill jag minnas. Men jag måste köpa tråd, tur att vi har ett Tygriket här i stan och att jag cyklar förbi där på hemvägen. När jag blir färdig så lägger jag upp en bild här, om det blir bra det vill säga. Snyggate jeanskjolarna har Lantlollorna, ett företag som tar hand om gamla jeans och syr om dem till snygga kjolar, klänningar och väskor. Finns på Facebook för er som är intresserade. Jag köpte själv en kjol därifrån igår.

Av Sofia - 22 oktober 2012 20:50

Bara måndag men jag har ändå hunnit med väldigt mycket under dagen. Imorse åkte jag till Grillby för att göra ett besök på förskolan där. Krockade inte med någon älg på ditvägen och fick se en väldigt vacker soluppgång över upplandsslätten. På hemvägen körde jag små, smala slingriga vägar. Tur att det nästan bara var jag ute. Fick dock inte in bilen i garaget så jag ringde Camilla som ryckte ut som en räddande ängel. Hann förberede min power-point inför KSAU imorgon och därefter äta lunch tillsammans med en drös kollegor. Och fick för första gången frågan när jag berättade att min katt heter Marie om hon var döpt efter kattungen i Aristocats. Och det är hon ju.


   


Har även hunnit med en tur till Sundbyberg där jag har provat brudklänning. Min drömklänning beställdes när jag och mamma var i Stockholm men det visade sig senare att den hade utgått från leverantören. Nu har jag kontaktat en kvinna vars företag kan sy den i Kina. Underbar kvalitet på brudklänningarna där och jag fick till och med prova en klänning. Fel modell men rätt färg och med drapering över magen. Och hon lyckades till och med trolla fram en midja på mig. Och så fick jag höra att jag har en vacker midja, det kan jag leva länge på. Lchf går ganska bra. Fuskade i lördags med att äta saffaransrisotto på kvällen och idag blev det en Yalla-youghurt innan tåget. Fy attans så sött det var, jag fick i mig halva. Nu ska jag snart stoppa ner mig i sängen och läsa lite i min bok, Brobyggarna av Jan Guillou.

Av Sofia - 17 oktober 2012 21:16

   


 

Av Sofia - 15 oktober 2012 21:26

                     

Av Sofia - 10 oktober 2012 20:13

           

Av Sofia - 4 oktober 2012 20:01

Någon gång skall jag skriva ett längre och bättre inlägg men energin tryter efter att ha jobbat heldag trots att jag fortfarande är lite sjuk. Så jag bjuder istället på bilder från mitt fönster.


               

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards