Alla inlägg under november 2008

Av Sofia - 30 november 2008 23:22

Nu har jag sett klart kvällens Wallander och det är med andra ord dags att gå och sova. Lika bra att slita sig från datorn annars sitter jag kvar för länge. Måste komma ihåg att låna om mina böcker imorgon också.

Av Sofia - 30 november 2008 14:26

Nu för det vara nog med slöandet för idag. Vaknade vid tolv och sedan dess har jag inte gjort särskilt mycket. Städat lite i köket och läst tidningen. Nu ska jag ge mig iväg ut i regnet och handla födelsedagspresent åt mamma tänkte jag.

Av Sofia - 29 november 2008 23:14

Vad jag har blivit dålig på att skriva här. Kan mest bero på att det inte händer sådär jättemycket här. Nyss hemkommen efter en trevlig helg även om den blev kortare än väntat. Imorgon är det slö söndag som gäller. Samt att handla födelsedagspresent till mamma.

Av Sofia - 27 november 2008 20:56

Nu är rapporten klarskriven och genomläst. Återstår bara inlämningen av den. Packat har jag också gjort och det mesta är klart för morgondagen. Det blir till att sitta på bussen i fem timmar, lite långtråkigt men med en bra bok, Gomorra och musik ska det nog gå bra.

Av Sofia - 27 november 2008 12:40

Idag är det en ganska effektiv dag hemma faktiskt. Jag har en massa att göra men än så lägen så flyter det på ganska bra. Handlade två tröjor och ett skärp idag på utförsäljningen. Mamma köpte en tröja åt sig och två åt pappa. Det var köp 3 betala för 2 idag. Jag packar, städar, tvättar, skriver jobbansökningar och gör en massa andra saker idag. Nu däremot är det dags för lunch innan jag tar tag i det sista skrivandet på rapporten samt hänger tvätten. Undra vad man ska äta till lunch idag då? Något gott som finns hemma vore ju en bra idé. Får rota i kylskåpet.

Av Sofia - 26 november 2008 22:21

Att det kan vara så tröttande att stiga upp tidigt. Det beror nog mest på att jag inte är van vid det. Det var lite långtråkigt imorse på jobbet men sen gick dagen ganska snabbt. Den sista halvtimmen är alltid lika seg. Hann med att handla lite efter jobbet samt att besöka dagens utförsäljning. De hade en massa snygga kläder men jag köpte bara en stickad tröja för 250 kronor. Imorgon ska jag och mamma åka dit för att se om det finns mer snygga saker att införskaffa. Har ätit middag, sett på tv, tränat och ätit av mammas goda mjuka pepparkaka. Helt perfekt för att få lite julstämning. Så nu blir det sängen för jag har en massa att göra innan Norrköping i helgen.

Dagens bästa:  att jag fick VG på min första uppgift på kursen.

Dagens sämsta: det typiska göteborgsvädret med dimma och blåst

Av Sofia - 25 november 2008 22:18

på jobbet sedan i augusti. Men det gick riktigt bra faktiskt. Inga större förändringar och efter någon timme så flöt det på igen. Har varit ganska trött efter jobbet, ovan att gå upp så tidigt men ändå hunnit med några småsaker hemma. Besökte en utförsäljning på Pelle P kläder mitt emot jobbet men det blev bara ett skärp som inköptes. 25 kronor är ett bra pris. Imorgon är det Sebago och Musto som är på utförsäljning så det blir nog en sväng förbi. Ägnade kvällen åt träning och tv så nu blir det sängen. Natti.

Av Sofia - 24 november 2008 17:38

Idag är det verkligen en dag med skolarbete, jag skriver på min rapport hela tiden. Det går framåt men det är riktigt långsamt och inte särskilt roande. Pappa ska hjälpa mig att kolla igenom rapporten sen för att se om han hittar felen i den. Men tills dess att han kommer hem får jag fortsätta skriva. Imorgon ska jag jobba igen, känns lite ovant och jag börjar vid nio. Tidigt enligt mig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards