Alla inlägg under oktober 2008

Av Sofia - 31 oktober 2008 12:43

Nu är det helg igen, veckorna går snabbt tycker jag. Här hemma ska vi äta lunch innan vi allihop far till Orust och firar Alla helgons dag. Skönt med lite miljöombyte även om det är tanken att skolpärmen ska få följa med.

Av Sofia - 30 oktober 2008 23:37

Nu ska småbarnen gå och sova. Jesper har spelat Wow på sin dator och jag har chattat men nu är det hög tid för sängen. Imorgon bär det av till Strana över helgen.

Av Sofia - 30 oktober 2008 11:22

Även om jag i mitt tycke stiger upp tidigt så rinner snart dagen iväg ändå. Än så länge har jag packat upp och gjort lite iordning här hemma. Samt letat efter en ny hylla till min garderob eftersom min hade spruckit. Jag snodde en i lakansgarderoben. Nu ska jag duscha innan mamma och jag tar en promenad vid havet tänkte vi. Här springer det nämligen lösa älgar i skogen så det är nog lugnade vid havet.

Av Sofia - 29 oktober 2008 22:35

Nu är jag hemkommen till föräldrarna. Har ägnat kvällen åt att packa upp lite, det ser fortfarande hemskt ut i hallen samt äta middag. Det blev mixed grill, vi grillar året om i den här familjen. Imorgon ska jag fortsätta packa upp, röja lite samt hämta lilla kusinen Jesper på Landvetter.

Av Sofia - 27 oktober 2008 12:25

Varje vecka verkar innehålla en måndag faktiskt. Nåja, det är väl bara att vänja sig. Idag kommer mamma på besök, hon ska vara här några dagar innan vi tillsammans åker hem till Göteborg. Jag håller på att städa och göra lite fint innan hon kommer. Måste handla och skriva jobbansökningar också.

Av Sofia - 26 oktober 2008 15:16

Huhu vad svårt det är att göra nytta idag. Inte blir det bättre av att det ligger två katter och sover så sött. Man blir ju sugen på att sova tillsammans med dem. Men det ska jag inte göra utan jag ska skriva några slutsatser på min uppsats istället.

Av Sofia - 26 oktober 2008 12:47

Idag ska jag ägna dagen åt att skriva på min uppsats, dvs. ta till mig kommentarerna jag fick på opponeringen. Jag ska även skriva några jobbansökningar så det är väl bäst att jag sätter lite fart och gör lite nytta.

Av Sofia - 25 oktober 2008 18:59

Det blev hemmagjorda hambugare idag till middag men köttfärsen var konstig. Denföll i småbitar när jag stekte den, samma sak hände hemma hos föräldrarna en gång men då grillade vi. Tur nog ramlade de inte ner på kolen som hemma utan stannade i stekpanna. Men de var goda att äta ändå.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards