Alla inlägg under mars 2013

Av Sofia - 19 mars 2013 20:21

Och inte en massa frusna tår. Fy attans så trött jag är på denna kyla, snö och vinter. Energin är nere på noll när jag traskar hem över isen och den iskalla vinden. Idag blåste det igenom allt jag hade på mig och jag svor en lång harang över vädret, vädergudarn och allt annat jag kunde komma på. Snön som kom idag gjorde ju ingen glad och att gå hem när det är snö på blankis är som gjort för att man ska halka. Men det gjorde jag inte och inne var det varmt och skönt. 

Har hunnit med att laga middag idag, prata med farmor, handtvätta en bh, packa och dammsuga. Det är sällan jag hinner med så mycket när jag kommer hem men idag känns det skönt att ha hunnit med saker. 

Igår var jag i Sundbyberg för måttagning och beställning av brudklänning. Så nu är ordern skickad till fabriken som ska sy den. Hoppas att den blir så bra som jag hoppas på. Nu vidtar bara en nervös väntan tills slutet på maj då den kommer och jag ska prova den. 

Av Sofia - 13 mars 2013 20:54

Om några veckor är det påsk och för att få er i lite påskstämning kommer här lite påskpynt. Jag besökte Elisabets ost och delikatesser idag i Enköping och där fanns många vacka påskägg i metall och papper. Och så några underbara i porslin som var fyllda med nougat- eller chokladägg (de som visas överst)


       

Av Sofia - 12 mars 2013 20:33

Här händer det faktiskt inte sådär jättemycket spännande just nu. Jag känner mig trött, nere och har slut på energi. Så  jag gör mest de nödvändiga sakerna och inte så mycket annat. Men det vänder förhoppningsvis snart. På fredag ska vi gå och lyssna på Mustasch vilket jag ser fram emot. 


Idag har jag köpt 50 trägalgar för 100 kronor. Bra pris och galgar har jag behov av, både i Enköping och hemma i Norrköping. Andreas trodde att jag hade köpt 50 träänglar och ansåg att nu hade det verkligen slagit slint för mig. Undra vad han trodde att jag skulle med 50 träänglar till. 

I söndags var jag på make-up kurs med Anna i Oriflamelokalen. Vi var fler inbjudna men det blev bara vi två. Lite skönt eftesom vi då fick en massa hjälp. Jag använder sällan smink och om jag använder så är det väldigt lite. Därför var det roligt att se hur snygg jag kan bli med mer smink. Passade även på att beställa lite smink eftersom det var ganska förmånliga priser. 



Av Sofia - 6 mars 2013 20:54

Min energi till att blogga är helt bortblåst. Jag borde göra det varje dag för annars blir det så mycket att ta igen att jag inte orkar skriva något alls. Som nu, jag har inte skrivit något alls om vår semester på Lanzarote men i korta drag kan jag säga att det var skönt och välbehövligt med lite sol och vila. Vi gjorde inget alls och det var så skönt. Läste böcker, spelade spel, åt god mat, promenerade, gick i affärer och blev beroende av frozen youghurt (iallafall jag).


Numera är jag tillbaka i Enköping och trivs lika bra som tidigare. Eller till och med lite bättre eftersom värmen är tillbaka i mitt rum. Mina arbetsuppgifter under de kommande sex månaderna är inte riktigt klara än. Nästa vecka ska jag ha en dragning på KSAU om förutsättningarna för att införa ett miljöledningssystem och en tidplan så det försöker jag knåpa med nu. Läser en massa material och försöker planera de kommande 3-5 åren, väldigt svårt. 


På bröllopssidan rullar det på. Så mycket mer än så tänker jag faktiskt inte avslöja. Det blir ju ingen överraksning för er då. 



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards