Alla inlägg under juni 2012

Av Sofia - 25 juni 2012 12:11

Vi firade midsommar i Grebo och det var mycket trevligt. Vi var 20 personer som firade tillsammans så stämningen var god. Solen sken nästan hela dagen, det regnade iallafall inte vilket var tur då vi satt ute och åt. Framåt kvällen blev det lite kyligt men så blir det ju alltid när solen försvinner. Jag passade på att ta en massa kort som jag lägger upp. På vägen hem dagen efter stannade jag och Andeas till i Karl Johansparken och tittade på årets kaktusplantering.


                                 



Av Sofia - 14 juni 2012 20:08

Nu var det ju ett tag sedan jag skrev här igen. I tisdags var jag på kick-out med våra implementerare och projektgruppen för VS och vi fick segla skuta. Något som jag har drömt om sedan jag var liten. Och det var precis så underbart roligt som man kan tänka sig. Vädret var perekt, mycket sol och alldeles för lite vind för att man ska kunna segla. Men vad gjorde det, vi hade det väldigt trevligt ändå. Eftersom vi alla är konsulter, eller iallfall arbetar på ett konsultbolag var det skönt att bryta av den stressiga vardagen lite med att segla, för då är man verkligen här och nu. Fast vi arbetade lite också, både med att segla och utvärdera vårt arbete hitintills. Vi var 12 personer plus en kapten och en båtsman. Vi fick sköta allt ombord med hjälp av kapten, det är tungt att hissa segel kan jag tala om. För att inte tala om att styra en 100 tons skuta som seglar i 1 knop. Roligt att få se lite av Stockholms skärgård också även om det var alldeles för mycket träd på öarna för min smak. Tyvärr glömde jag min kamera men pappa hade med sig sin så den lånade jag och knäppte mängder med kort. Tänker lägga upp några här så får ni se hur underbart ni har det. Och om ni funderar på någon trevlig teambildande aktivitet kan jag rekomendera att segla med Ellen. http://www.syellen.org/Skolsegelfartyget_Ellen/Skolsegelfartyget_Ellen.html


                                                                  


Uppefrån och ner se vi:

  1. Kaffe på däck innan avseglingen
  2. Ellen i hemmahamnen på Beckholmen
  3. Vi lär oss att sätta segel
  4. Många block och mycket tamp ombord
  5. Vi lyckades sätta segel
  6. Skonertmasten nerifrån
  7. Vi styr
  8. Mera block
  9. Rorsman Sofia
  10. Så här sätter man fast en båtshake snyggt
  11. Stor färja
  12. Lunchpaus
  13. Block igen
  14. En liten gubbe ombord
  15. Ännu mera block
  16. Å mera block
  17. Åssa några block till
  18. Skeppet Vega och ett kryssningsfartyg
  19. Pappa är rorsman
  20. Solnedgång
  21. Vi seglar när solen är på väg ner
  22. Stockholms skärgård
  23. Hajnätet
  24. Natthamnen
  25. Jagaren (ett segel)
  26. Hoppilandkallen Calle klättrar även i master
  27. Högst uppe i masttoppen
  28. Solnedgång
  29. Och mer solnedgång
  30. Och så lite mer solnedgång
  31. I masttoppen, jag fick svindel av att titta upp
  32. Och så på väg ner, Peter säkrade
  33. I Stockholms skärgård behöver man inga kilar, man förtöjer i närmaste en


Av Sofia - 6 juni 2012 17:44

Idag är det Sveriges nationaldag vilket inte märks på något annat sätt än att vi är lediga från jobbet idag. Ganska skönt att ha en ledig dag mitt i veckan. Dock arbetar Andreas ikväll så vi ses inte så mycket ändå idag. Dessutom sov vi till halv elva så halva dagen försvann i ett nafs. Jag har mest läst i min gamla kurslitteratur idag, det känns som om jag behöver fräscha upp min kunskaper innan jag börjar på Enköpings kommun. Och det är inte lång tid kvar alls. Imorgon har jag två veckor kvar på WSP, tiden kommer att gå väldigt fort.


Har satt in kyckling i ugnen så det blir det till middag idag. Tillsammans med nudlar, lite grönsaker (om jag hittar några hemma) samt avokado. Gott gott.

Av Sofia - 3 juni 2012 16:04

Förra helgen var det riktig sommarkänsla med värme och strålande solsken. Den här helgen har det varit raka motsatsen. Det har varit genommulet hela helgen, iskalla vindar och som max 13 plusgrader. Känns inte som en särskilt bra början på sommarmånaden juni. Vi har varit hemma hela helgen och försökt komma ikapp med lite saker och så har vi vilat. Jag är väldigt trött idag och såsar mest. Vilket gör att jag blir ännu slöare. Katterna ligger i en varsin hög på sängen och snarkar. Slökatter. De blir också väldigt lata när vädret är kasst.


Detta blev inget upplyftande inlägg men energin är inte på topp idag. Ska se om vi kan hitta en bra film att kura med ikväll tillsammans med tända ljus och en varm filt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards