Alla inlägg under juli 2010

Av Sofia - 26 juli 2010 22:15

Idag fyller jag år, och det känns som vilken annan dag som helst faktiskt. Har jobbat idag till råga på allt. Började med morgonrutin imorse vilket innebär att jag började en halvtimme innan vi öppnade med att städa. Och så är det en hel hög med saker som skall göras så det blev rätt stressigt men jag löste det till slut. Slutade däremot klockan 14 idag så älsklingen mötte upp mig på jobbet så att vi kunde handla lite. Vi köpte blommor till vår balkonglåda, en leksak till katterna, lite middagsmat till oss och en del andra småsaker som behövdes. Det tog sin lilla tid så vi åt lunch på Mc Donalds. Inte världens bästa födelesdagslunch men det dög. Sen packade vi ur allting, duchade och lagade middag åt oss. Det blev supergoda hemmagjorda hamburgare. Vi skulle laga dessert också men då var jag så trött så vi somnade istället. Fick några grattis-sms, ett kort från svärföräldrarna och två paket från älsklingen. I dem låg det en löpare och en servett från Ekelunds och en juicepress från Alessi, en sådan som jag alltid har velat ha. Servetten skulle vara en handduk enligt personerna på Cervera men det var alltså en servett, jag får sy en hänk i den och använda den som handduk.


  

Av Sofia - 25 juli 2010 22:13

Det har inte blivit särskilt mycket bloggande den senaste tiden. Men det beror helt enkelt på att jag har jobbat rätt mycket fredag, lördag och söndag och därför inte har haft ork att skriva. Det har inte hänt särskilt mycket roligt heller eftersom jag har jobbet. Men det går ganska bra att jobba så långa pass, tiden går fort. Eftersom det har varit lönehelg nu så har det varit enormt mycket kunder. Vädret har ju dessutom inte varit bra vilket har bidrag till att många har handlat. I fredags hämtade jag ut min Höganässkål som tyvärr var väldigt sprucken. Synd på en så fin skål men jag skall få pengarna tillbaka. Får leta efter en ny sådan. Vi tänkte besöka Nyköping på fredag på väg till Sveg eftersom det finns ett Iittala Outlet där och se om de har någon salladsskål, annars får jag beställa från nätet. Men nu skall jag sova tänkte jag, jag börjar trots allt 07.30 imorgon och då är det int fel att vara lite pigg.

Av Sofia - 22 juli 2010 09:28

Jag skall snart bege mig mot Linköping. Tyvärr är inte vädret det bästa men det får duga. Det är iaf varmt och så även om inte solen skiner. Kort inlägg för mig men nu är det snart dags att bege sig nämligen.

Av Sofia - 21 juli 2010 11:21

Andreas har flytt fältet, han har åkt med sina föräldrar till Varamon för att bada. Jag skall åka dit imorgon om det är fint väder. Ikväll jobbar jag nämligen. Det är lite skönt att vara ensam hemma även om det är småsegt. Har inget speciellt inplanerat innan jag börjar jobba, skall väl försöka få lite ordning på lägenheten. Katterna hårar ner väldigt mycket just nu. Tänkte gå till Erikshjälpen men de har semsterstängt denna och nästa vecka. Så jag får väl spara mina pengar. Hoppas att det blir en lugnare dag idag på jobbet än vad det var igår, blev inringd en halvtimme tidigare för att det var sådana köer och fick jobba över 40 minuter på kvällen eftersom det var köer. Lagom roligt tycker jag men det gjorde inte så mycket. Skulle tanka bilen på Jet på vägen hem men då var stationen borta och ersatt med en St 1 istället. Så jag fick tanka där. Gick bra det också. Nu skall jag äta en något försenad frukost tänkte jag.

Av Sofia - 20 juli 2010 11:17

Just nu gör jag inte särskilt mycket alls. Jag försöker ladda upp lite bilder på Extrafilm men det tar en väldig tid trots att den heter snabb uppladdning. Skall börja jobba 14.00 och innan dess skall jag äta lite middag. Det blir korv med risoni idag. Så än så länge så ägnar jag mest morgonen åt att ta det lugnt. Har precis pratat med mamma och det var bra på Strana. Badväder var det också om än en del maneter.

Av Sofia - 19 juli 2010 23:11

Jag luktar sköljmedel med äppledoft ikväll. Inte alls särskilt gott längre måste jag säga. Fick nämligen en flaska på jobbet som läckte ut ett par deciliter när jag tog i den så det blev sköljmedel överallt i hela kassan. Lagom mysigt tyckte jag. Tur nog slapp jag huvudvärk av all doft, det var ett under. I övrigt en ganska lugn kväll på jobbet. Fick en extratid vecka 31 & 32 och skrev upp mig på att jag kan jobba helg vecka 31. Nu skall jag kanske skapa en fotobok med minnen från vår förlovning, det var gör 2 böcker betala för 1 nämligen på Extrafilm. Och deras böcker brukar vara fina.

Av Sofia - 19 juli 2010 10:06

Som det brukar vara när det är måndag. Jag skall jobba ikväll, börjar 16.00 så innan dess skall jag gå ut i solen lite. För här skiner solen igen nämligen. Igår tog vi en shoppingrunda på stan, jag kom hem med 9 par sockar och älsklingen med en tröja från Gant. Mina sockar var betydligt billigare, eftersom det var rea och tag tre reaplagg och betala för två. Sen låg vi lite ute i solen, lagade middag, bakade muffins och såg på Svensson Svensson säsong 2 på tv. En lat söndag med andra ord, som det skall vara tycker jag.

Av Sofia - 18 juli 2010 12:14

Jag har insett att min senaste kyss: urbra tills den avbröst av en massa utryckningsfordon
Kärlek är: underbart
Jag avskyr folk som: alla som gör andra personer illa

Jag lyssnar på: trafiken utanför fönstret, musikmässigt mest metal, Taube, Thåström
När jag lagar mat: i stort sett varje dag, den skall vara god
Om jag var ett djur skulle jag vara: en katt hos mig själv
Om jag var en insekt skulle jag vara: fjäril
Jag kommer alltid vara: bohuslänning i hjärtat
Det finaste som finns är: mina vänner, familjen, katterna och älsklingen
I sommar: har jag förlovat mig, och jobbat
Jag kan: läsa en bok utan bokmärke
Jag kan inte: en himla massa saker, stå på händer är en av dem
Bebisar är: söta men passar inte att skaffa nu
Sist jag grät var: kommer jag inte ihåg
Den värsta känslan är: känslan av att vara övergiven
Den bästa känslan är: när jag inser att jag är världens lyckligaste
När jag bakar så bakar jag: kakor och ibland bröd
Jag tycker om: choklad, katterna, havet, släkten, vänner, älsklingen

 

Vad heter du, och vilka är dina två vanligaste smeknamn? Sofia, älskling & Proppis

Vilken tid på dygnet föddes du? 19.58
Har du några syskon? Nej

Hur mycket tycker du det är lagom att ge för ett par jeans? högst 500
Var bor du? I en liten lägenhet i Norrköping
Har du alltid bott i samma kommun? nej
Gillar du att bo där du bor nu? en större lägenhet vore inte fel
När du är 45, var bor du då? ingen aning, men jag har ett sommarhus vid havet
Om du skulle få en miljon kronor för att hugga av den hand du inte skriver med, hade du gjort det då? den behövs väl ändå
När du festar, dricker du mer än vad de flesta andra gör? betydligt mindre
Har du någon gång provat droger? alkohol, choklad men inget annat
Om du var pank och fast i Amsterdam, skulle du då överväga att prostituera dig själv för att komma hem? Jag hade gått till svenska ambassaden och bett om hjälp. eller ringt pappa och mamma

Tänder du på porr mellan två individer av det kön du inte är? tänder inte alls på porr
Har du någon gång velat vara det kön du inte är? hade varit roligt att prova
Vilken kroppsdel gillar du mest hos dig själv? ögonen
Vilken är din favoritfärg? blå
Vilken är din favoritårstid? sommar
Vilket datum är det idag när du svarar på dessa frågor? 18 juli
Från vem kopierade du dessa frågor? okänd blogg på nätet
Lyssnar du på musik just nu, och i så fall, vilken låt? nej


Till vem sa du "jag älskar dig" senast? Andreas så klart

Känner du att du älskar dina närmsta vänner? ja
Har du haft ett förhållande som varat i över ett år? ja
Älskar du båda dina föräldrar? för det mesta ja
Hur länge har du känt din bästa vän? snart 26 år
Anser du att man kan ha samma relation med ett husdjur som en vän? inte exakt samma
Är du kär just nu? japp
Har du varit i fler än fem förhållanden de senaste två åren? nej, långt därifrån

Vilken relation har du till dina klasskamrater? har inga klasskamrater
80. Anser du att det är fel med kärleksrelationer på jobbet? bara det inte går ut över andra så är det ok


Vad har du för mobiloperatör? telia
För hur mycket ringer du i månaden? cirka 100 kronor

Hur många sms skickar du i månaden? aldrig räknat dem
Vem pratar du oftast i telefon med? mamma
Vad står det i ditt senast inkomna sms? ok
Vilka kontakter har du som börjar på s? Stenson, Stenson mobil, Susanne Fors, Susanne hem, Susanne mobil, Susanne N (dags att rensa märker jag)

Har du haft en 3310:a? ja såklart
Har du minst hälften av dina bdb-vänners nummer i mobilen? har inte bdb
Kan du din mammas, din pappas, och minst fem vänners mobilnummer utantill? mammas och pappas, men inte fem vänners

Har du någon gång skickat ett e-mail från din mobil? nej


Är Tina Nordström ett bra ansikte för Skåne? lika bra som någon annan 
Vad tycker du egentligen om kungen? han verkar vara väl konservativ
Tycker du att prinsessan Madeleine är snygg? hon ser rätt bra ut
Vem vill du se som julvärd julen 2010? Hasse Alfredsson
Vem är den bästa läraren du någonsin haft? Marie Thörn
Vilka är dina förebilder? alla som lyckas med något de drömmer om
Är det synd om Kikki Danielsson? lite, mediahysterin kring henne kan vara för mycket
Är det synd om Lars Danielsson? hm, vem är det?
Kan du nämna fem stadsministrar under 1900-talet i Sverige? ja, det hoppas jag att jag kan
Uppfattar du att en person är smart bara för att hon/han bär glasögon? oh ja, jag har ju själv glasögon och jag är ju ursmart


Har du en speciell relation till A/K-brunnar? nej, inte längre men som liten

Känner du att du ibland har tvångstankar? ja, det har nog alla
Har du saker du måste göra innan du kan sova? gå och lägga mig
Har du en speciell relation till talet "747"? Boeing 747 då eller?
Tittar du fortfarande på barnprogram då och då? nej, men på tecknade filmer
Är du hypokondrier? inte i någon större utsträckning
Har du egna uttryck som kan uppfattas konstiga av andra? japp, alla mina göteborgska och bohusländska uttryck

Har någon sagt att du är konstig? förmodligen
Försöker du vara annorlunda? nej, jag försöker vara den jag är
Klär du dig medvetet annorlunda? nej

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards