Alla inlägg den 4 juli 2010

Av Sofia - 4 juli 2010 20:57

Imorse vaknade jag vid halvsjutiden av Saga som ville busa men det ville inte jag. Så jag gick upp och drack vatten istället. När jag kom upp ur sängen lät det som det rann en massa vatten i ledningarna. Hm tänkte jag och gick runt och kollade att ingen kran rann. När vi vaknade vid halvelva så lät det fortfarande i ledningarna. Tog ännu ett varv runt i huset för att kolla att ingen kran rann eller något annat var mysko. Ringde därefter pappa som bad mig kolla om det lilla hjulet på vattenmätaren snurrade för i så fall är det en vattenläcka. Det gjorde det, i en rasande fart. Men någon läcka kunde vi inte se. Föräldrarna är på Orust och det är 10 mil dit så det skulle ta ett tag innan de kunde komma. Mamma ringde och bad oss kolla att hon hade stängt av kranen på baksidan ordentligt och där var läckan. Fast kranen gick inte att stänga av, den hade gått sönder. Fy vad blöt jag blev när jag bar iväg den sprutande vattenslangen till gräsmattan eftesom det inte kändes så bra att det sprutade ner vatten i husgrunden. Ringde pappa och sa att vi hade hittat läckan och han sa åt oss att stänga av huvudkranen. Den satt stenhårt men tur nog var grannen hemma så han hjälpte oss att skruva åt den. Sen letade vi reda på en stängningssak i garaget och efter en del letade hittade vi den, kopplade bort slangen, skruvade dit den och efterdrog med en skiftnyckel samt satte på huvudvattnet igen. Och nu slutade det att läcka. Lagom blöta gick vi in igen och satte på oss torra kläder.


Efter denna pärs har vi inte gjort så mycket. Vi var i Sisjön och handlade lite saker till middagen på Willys samt fyra tallrikar på Cervera från Höganäs då det var halva priset på de utgående färgerna så det blev två himmelsblå och två frost. Och så en leksak till Marie som idag fyller fyra år. Nu skall vi äta jordgubbar och se på film tänkte vi.


  

Världens sötaste Marie fyller fyra år idag. Grattis önskar matte, husse & Saga

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards