Alla inlägg under februari 2010

Av Sofia - 28 februari 2010 19:21

Idag kommer vi inte utanför dörren. Det står stora skyltar på dörrarna att det är risk för is och snöras från taken och att skottare kommer imorgon. Utanför min dörr ligger det stora isblock så jag känner inte riktigt för att gå ut. Det står att man skall använda källaringångarna men var det finns har jag ingen aning om. För vid dörrarna på baksidan står det att man inte få gå ut med tanke på risken för isras. Men vi har roat oss med att tvätta istället och nu skall vi vika tvätten och laga middag. Idag är det förresten den 28:e vilket innebär att det är 11 månader sedan jag och Andreas träffades. Fortfaranade lika lyckliga.

Av Sofia - 27 februari 2010 15:43

Fy vilket väder det är ute. Trodde det skulle vara bättre idag än igår men det var snarare värre. När jag skulle bege mig ut för att mata katterna var det snöblandat regn och lite dimma. Hurra. När jag kom till Netto ville jag vända igen. Men jag traskade på och lyckades komma hem till Milla. Polarn mötte mig i dörren men Lillan såg jag bara en snabb skymt av. De fick mat och vatten och Polarn såg ganska nöjd ut om än lite skeptisk eftersom jag inte är hans matte. Tänkte ta spårvagnen hem men det var 10 minuter kvar tills den skulle gå så jag bestämde mig för att traska istället. Tog en sväng in på Netto och handlade inför helgens middagar. Jag var genomvåt när jag kom hem så nu hänger kläderna på tork i lägenheten och jag fryser. Men snart så kommer älsklingen och han skall få krama mig varm. För övrigt konstaterade jag att det går 22 filmer idag på tv och ingen av dem är sevärd. Facinerande.

Av Sofia - 27 februari 2010 11:08

Nu är det helg och jag skall försöka passa på och njuta av att vara ledig. Om några timmar kommer min äskling hit, han skriver tenta i statsvetenskap just nu. Vädret skulle kunna vara bättre, det är enormt dimmigt. Jag skall diska, dammsuga, göra mig iordning och gå och mata Millas katter. Och se till att de har det bra. Vilket jag är övertygad om att de har. Så detta blev ett kort inlägg för jag skall sätta lite fart och göra en massa nytta.

Av Sofia - 26 februari 2010 18:47

Nu är jag ensam en fredagskväll igen och jag vet faktiskt inte vad jag skall hitta på ikväll. Känns lite skönt men även lite långtråkigt. Skolarbete känner jag inte alls för att göra en fredagskväll så det får vara. Jag ligger inte efter heller så det är ingen brådska. Fundera på att leta upp en film att titta på. Vet bara inte vad jag är sugen på att se ikväll. Får helt enkelt leta igenom mitt filmförråd. Nu skall jag bege mig från datorn och se vad jag kan hitta på för något roligt att göra.

Av Sofia - 26 februari 2010 15:59

Jag hittade en bit lax i frysen vilket innebär att jag slipper gå ut idag. Skönt med tanke på att vädret är allt annat än bra. Det är tokdimmigt ute och blir bara värre hela tiden. Hoppas att det är bättre imorgon när jag skall gå och mata Millas katter. Jag har skrivit klart min uppgift i miljöekonomi men jag vet inte om den är bra. Får lämna in den och se vad lärarna säger. Nu skall jag parkera mig framför tv:n och se på Top Model och sedan Top Chef. Och imorgon kommer äntligen min älskling hit. Det skall bli underbart att träffas igen.

Av Sofia - 26 februari 2010 12:58

Jag skulle mata Fenris nu men då upptäckte jag att han var död. Stackars lilla fisk, han blev inte gammal. Undra vad som gick fel? Han har fått mat, nytt vatten och kärlek så det borde inte vara något sådant som är felet. Igår såg han väldigt deppig ut så han kanske dog av vinterdepp. Jag lär nog aldrig få ett svar på varför han dog. Senare idag blir det begravning i min toalett.


Idag saknar jag verkligen energi för att ta tag i skolarbetet men det behövs. Jag har en inlämningsuppgift i miljöekonomi att göra så det är bara att sätta lite fart. Och så måste jag gå och handla några småsaker till middagen ikväll.

Av Sofia - 25 februari 2010 22:30

Vad heter din katt?
Saga Orponsson


Varför valde du just det namnet och vilka andra namn funderade du på?

Saga var ganska självklart. Dels för att det var en saga att hon överlevde och dels för att jag precis hade läst boken Saga från Valhall


När är din katt född?
17:e april 2007


Vilken ras är den och vilken färg har den?
Bondkatt. Hon är tabby som det så fint heter


Vad väger din katt?
Ungefär 3 kilo tror jag


Vart köpte du katten och vad kostade den?
Jag fick henne av vänner i Finspång. Fast hon skulle bara bo tillfälligt hos mig först men fick sedan stanna kvar


Varför valde du just den rasen?
Det är ingen ras på henne men jag valde henne eftersom jag ville ha en huskatt.


Har du deltagit i några tävlingar med katten?
Nej


Är katten rädd för något

Inte särskilt, hon är modigare än Marie


Vill du ha fler katter av samma ras?
Jag har en till huskatt som heter Marie. Men jag vill inte ha fler katter


Kan katten några konster och lydnad?
Sitt ibland. Och så brukar hon komma när jag ropar. Hon kallas vovven eftersom hon alltid hänger en i hälarna


Jag utmanar följande:
Alla kattägare


  

Av Sofia - 25 februari 2010 15:31

Men huva, klockan är snart fyra och för min del vore det bättre om klockan vore kring elva. För dagen har verkligen bara runnit iväg idag trots att jag har gjort en hel del. Jag träffade Milla och hennes två katter idag och sedan gick jag en sväng på stan. Handlade lite saker samt lämnade in några CV och fler skall det bli. Var också på bokrean där jag köpte fyra stycken böcker. Förutom mina planerade inköp köpte jag även en bok om svensk formgivning under 50,60,70-talet. Nu har jag ätit en alldeles för sen lunch och skall sätta fart med att städa. Jag har inte ens hunnit bädda idag men det måste jag göra så att jag kommer åt med dammsugaren. Och så skall jag skriva klart en laglista och kanske lite mer skolarbete. Det är tur att det enbart är en timme sevärt på tv idag så jag får tid att göra en massa saker som jag behöver. Jobbet ringde idag igen och undrade och jag även kan jobba veckan efter påsk. Det går så bra så och jag får mer pengar. Nu skall jag ge mig i kast med alla saker jag skall göra.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards