Alla inlägg under augusti 2012

Av Sofia - 29 augusti 2012 21:13

Jag lovade mamma ett inlägg med kort från fotokursen så det kommer här. Första veckan gick vi igenom viss grundkunskap om kameran och fick i uppgift att fota linjer. Svårare än vad man tror. Igår provade vi på att ljussätta ett tidningspapper med en ficklampa och i läxa ska vi ljussätta valfria föremål med en ficklampa. Så här ser korten ut


                         

Av Sofia - 14 augusti 2012 20:52

Egentligen skulle jag skriva ett inlägg om vad jag gör på dagarna men det känns inte som om det blir något underhållande inlägg eftersom mina dagar i stort sett ser likadana ut hela tiden. Jobba, laga mat, läsa i en bok, hänga på nätet, sova. Ta det gånger fem så är det min vecka. Vad jag också roar mig med är att hänga ut genom mitt fönster och fota den oerhört vackra himlen. På tisdag börjar min fotokurs. Det ska bli jätteroligt.


         

Av Sofia - 7 augusti 2012 19:36

I lördags var vi på bröllop i Äskhults by där Kajsa och Kalle gifte sig. Det var ett väldigt vacket bröllop och solen sken från en klar himmel. Därefter var det fest på Fjärås Bygdegård vilken var väldigt fin men svår att hitta till. Det var god mat och trevliga tal på festen. Och väl genomtänkt bordsplacering. Och så ett godisbord som avslutning. Jag har varit lite skeptisk till godisbord eftersom jag har trott att det skulle kännas som ett barnkalas men icke, det var trevligt och väl genomtänkt. Hela festen var väl genomtänkt, från färgtemat som inte tog överhand till flaskan med handkräm på toaletten. Vi kom hem med en hel del bra tips inför framtiden. Så tack snälla Kajsa och Kalle för att vi fick dela denna stund med er.


                                                       


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards