Alla inlägg under juni 2011

Av Sofia - 19 juni 2011 13:08

Så där ja, nu ska jag samla kraft att skriva lite igen. Det har varit full fart hela veckan men nu så har jag lite tid över. Vi tänkte egentligen åka till Hagebygatan idag och tömma den på lite saker men eftersom regnet öser ner och det går en buss i halvtimmen ställde vi in den idéen. Andreas får ta sig dit i veckan och packa ihop lite medan jag är i Stockholm och jobbar.


Vi har ju som sagt varit på Kreta och det var verkligen skönt med sommar och sol. För sken gjorde solen för det mesta även om det ibland var lite blåsigt. Vi hade bokat all inclusive och det var ärligt talat ingen höjdare alls. Maten var densamma till 90% varje dag och lunchen bestod av resterna från gårdagens middag. Hela hotellet var fullt med fransmän så det var mest fransk mat som serverade. Och då pratar vi inte om den fina franska maten. Vi hade bokat ett hotell med 100 meter till stranden, tyvärr var det 100 m i höjdskillnad så vi har gått i en massa trappor. Hotellet hade en saltvattenpool så den badade vi väldigt mycket i. Men bortsett från nackdelarna på hotellet var det så skönt med semester, att få koppla av. Vi hyrde en bil en dag och åkte till Rethymnon och det var trevligt att återse staden som jag var på klassresa till våren 2002. Staden var mycket större än jag mindes men vissa saker kände jag igen. Och så åt vi äkta italiensk glass, det var så oehört gott.


Annars händer här inget särskilt, min gamla lägenhet är såld och vi ska tömma den tills den 1 juli. Bra betalt fick jag också så jag är supernöjd. De närmast veckorna ska jag vara en del i Stockholm eftersom jag är acceptanstestare vilket innebär att jag, tillsammans med många andra, ska testa av funktionerna i vårt nya verksamhetssystem. Imorgon har jag bokat in en middag tillsammans med Elisabet Wimark, som hetter Elisabet Stenson förra gången jag träffade henne. Det ska väldigt trevligt. Mitt kontrakt är förlängt till årsskifter 2011/2012 så jag slipper oroa mig för pengar på ett tag. Nä, nu ska jag väl rensa en låda eller något annat lika roligt. Tjipp å hej, kort från Grekland kommer senare.

Av Sofia - 1 juni 2011 15:10

Idag tar jag semester, det ska bli underbart skönt eftersom jag inte har varit ledig sedan vi kom hem från Hawaii, och det var i januari 2010. Så äntligen ska jag också få lite ledigt. Vila mig och vara med föräldrarna och Andreas. Om en timme ska jag bege mig mot Göteborg tillsammans med katterna. Andreas som inte gillar att åka X 2000 tog med sig packningen på bussen. På söndag bär det av till Grekland och Kreta. Sommar och värma, salta bad och trevlig miljö. Hurra. Och så kommer jag tillbaka med nya krafter inför mer jobb, så fort jag är tillbaka ska jag på två dagars utbildning för acceptanstestare där jag ska lära mig ReQ-test. Men det är då det och nu är nu. Så jag ska ta av mig mjukiskläderna, fundera på vad jag kan ha glömt för något (förmodligen inget alls) och packa ner katterna i varsin transportbur.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards