Alla inlägg under juli 2009

Av Sofia - 17 juli 2009 12:30

Här hemma packar vi och gör oss iordning inför dagens resa till Jönköping. Det är mycket som skall med inför bröllopet och allt tar sin lilla tid. Tur att vi inte har någon tid att passa utan kan åka när vi vill. Mamma och pappa är ute och tar en promenad och själv packar jag samman det sista. Sen ska jag och mamma åka en sväng och handla några saker och sedan bär det antagligen av. Om vi har mycket att stå i är det nog lugnt jämnfört med brudparet och deras familjer, där är det nog full fart hela tiden idag. Hoppas verkligen att det blir bra väder imorgon. På söndag ska vi hämta Andreas på stationen i Jönköping, han kommer dit med buss, och sedan ska han följa med oss till Göteborg och vara här någon vecka. Ska bli underbart att träffa honom igen.

Av Sofia - 16 juli 2009 10:37

Vissa morgonar känns det rätt lätt att vakna men inte idag. Huvudet känns som bly och jag är bara trött och sur. Någon passade på att hälla kola i huvudet när jag sov tror jag. Förvisso är kola gott men inte i mitt huvud. Ska försöka med lite frukost och se om jag känner mig piggare. Ska jobba idag också, sista dagen på min långa vecka. Börjar 14 och slutar 20 dvs. den tiden då alla kunder kommer. Fördelen är att tiden brukar gå fort när det är mycket att göra. Nackdelen är att man blir ganska seg av att sitta still hela tiden. Mamma och pappa är på väg hemåt nu, för imorgon bär det av till Jönköping för Veronicas och Gustavs bröllop i helgen. Fast de ska gifta sig i Habo. Får se till att kameran är fulladdad innan jag åker och tömd på kort.

Av Sofia - 16 juli 2009 00:33

Trött efter en kväll på jobbet och mätt efter mat. Detta blir ett kort inlägg för nu ska jag ta och sova nämligen. God natt

Av Sofia - 16 juli 2009 00:06

Joakim och Linda som förlovade sig den 13 juli iår. Hoppas att ni forsätter vara lyckliga tillsammans.

Av Sofia - 16 juli 2009 00:03

Finns det sådana där är frågan? Antagligen inte men vi har en kund som är skrämmande lik en. Han är väldigt blek, nästan genomskinlig, beter sig ganska konstigt, handlar alltid sent på kvällarna, är klädd i svart, ser väldigt döende ut (han har sett sådan ut i två år) och handlar väldigt mysko saker (rotfrukter, melon, juice, städhandskar, tandborstar, såpa) vilket inte vore så konstigt om han inte gjorde det dagligen. Spänningen tätnar om vem denna mystiska man är och jag är rädd för att han en dag skall dö framför mig i kassan. Han är inte ens särskilt gammal. Finns personal som är rädda för honom. Lite spänning livar dock upp ibland på jobbet. För övrigt längtar jag till helgen. Och just nu även till sängen.

Av Sofia - 15 juli 2009 15:05

Återigen dags att rulla ner till jobbet, känns inte som om jag har gjort så mycket annat de senaste dagarna. Golven är iaf dammsugna även om jag missade att städa badrummet. Men det hinns med ikväll. Har även tagit ner tvätten och haft sönder tvättlinan i bastun. Den var väldigt tunnsliten på sina ställen och gick av när jag tog i den. Får be pappa skaffa en ny.

Av Sofia - 15 juli 2009 11:05

Övervåningen är dammsugen, det känns skönt att bli av med allt katthår överallt. Unnar mig en kort paus innan jag sätter fart med nedervåningen. Tog med mig dammsugaren ner eftersom jag och den ljusgula saken här nere inte kommer överens vidare väl. Den lägger sig på sidan så fort den får syn på en mattkant, utan att jag ens är i närheten av den. Jag hävdar det iallafall medan pappa bara säger att jag är för hårdhänt med den. Men en dammsugare skall klara av att man drar den efter sig. Därför fick det bli den röda istället, den är mer lydig.

Av Sofia - 15 juli 2009 09:54

Onsdag och mitt i veckan är det. Vaknade en timme tidigare än igår vilket känns bra. Dagens planer är att äta frukost, dammsuga, städa badrum, göra något annat, jobba och sedan sova. Inte världens roligaste dag med andra ord. Fast det ska bli skönt att bli av med dammet. Bara två dagar kvar på min åttadagars jobbarvecka nu. Väldigt skönt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards