Alla inlägg under juli 2009

Av Sofia - 14 juli 2009 23:45

Fy så trött i kroppen jag börjar känna mig efter allt jobb. Sex dagar på raken i kassan sliter på en och det är ändå två dagar kvar. Suck. Tur nog gick tiden ganska fort idag vilket kändes skönt. Har tankat bilen också så nu riskerar jag inte soppatorsk på väg till jobbet imorgon. Annars har jag mest pysslat i hemmet idag, blev ingen dammsugning men väl en sovmorgon. Får dammsuga imorgon istället. Snart är det dock dags för sängen, är rätt trött känner jag.

Av Sofia - 13 juli 2009 19:56

Har varit hemma från jobbet i ett antal timmar och känner mig väldigt trött. Dagen gick förvånansvärt fort och jag gjorde nog inte allför många allvarliga fel i förbutiken, jag tycker inte alls om att stå där och sköta spelmaskinerna. Har pysslat en del hemma och det börjar bli ordning här. Dock får dammsugningen och städandet av badrum vänta tills imorgon eftersom jag är för seg nu. Funderar istället på att baka chokladmuffins som är både roligt och gott. Min rygg börjar tycka att det räcker med att jobb just nu men mitt schema säger en annan sak. Inte blir det bättre för att min personliga massör har åkt hem. Har dock hittat en bra massagekula som jag ska köpa. Nästa vecka ska jag åka till Strana, jag har verkligen världens vackraste ort att ha en liten stuga i.

Av Sofia - 12 juli 2009 22:51

Sovdags för mig nu, ganska tidigt men så ska jag orka upp imorgon. Kommer säkert att kännas ganska segt att vakna med det går över ganska fort. Förutom att jag kommer att drabbas av seghet mitt på dagen, för det gör jag alltid.

Av Sofia - 12 juli 2009 19:53

Nu börjar det bli dags att göra lite middag. Är ganska hungrig och vill inte äta alltför sent. Har varit hemma från jobbet i 1,5 timme och har roat mig med att plocka iordning lite. Samt råkat stänga in Marie i matkällaren även om det inte var roligt. Blir tidigt i säng idag eftersom jag börjar 07.50 imorgon, är inte alls ett fan av tidiga morgonar. Lite mat i magen skulle inte sitta fel nu.

Av Sofia - 12 juli 2009 09:15

Idag känner jag mig mest trött och inte alls särskilt upplagd för att jobba. Det brukar inte vara lika jobbigt när jag väl har kommit dit som när jag sitter hemma och tänker på det. Tur att det är söndag och bra OB-tillägg idag. Konstigt nog vill jag vara hemma och städa idag, det känns som om det har halkat efter lite de senaste dagarna. Mest för att jag har valt bort det själv. Hoppas att jag har lite energi kvar när jag kommer hem idag så att jag orkar ta och plocka undan lite.

Av Sofia - 11 juli 2009 23:08

12 timmar ledigt från jobbet har jag nu, dvs. från det att jag slutade idag tills jag börjar imorgon igen. Ska ägna mesta tiden åt att sova så jag tror jag ska ta och bädda ner mig i sängen nu. Har avklarat tre dagar av mina åtta-dagar-på-raken-jobb. God natt och sov gott

Av Sofia - 11 juli 2009 15:09

Lämnade av Andreas på stationen idag för att han skulle ta bussen tillbaka till Linköping. Det känns väldigt tomt utan honom nu. Han har varit här i nästan två veckor och jag har vant mig att ha honom i min närhet. Det kommer att bli jobbigt innan jag vänjer mig vid att det bara är jag och katterna i huset numera. Fy, jag gillar inte alls saknad och avsked är bland det värsta jag vet. Tur att vi kommer att ses igen.

Av Sofia - 9 juli 2009 14:11

Jag har inte lagt ner min blogg om nu någon tror det. Det har bara varit väldigt ont om tid de senaste veckorna. Mest beroende på att Andreas är här och då finns det roligare saker att göra än att skriva. Men på begäran kommer här lite text och bilder om våra dagar på Strana. Solen sken hela tiden när vi var där så vi gjorde vårt premiärdopp båda två. Passade på mellan det att brännmaneterna kom farande. Elaka ting det där. Vi vandrade även runt i samhället och tittade på husen och inspekterade krabborna i Lerkilen. De var ganska många men ville inte vara med på kort. Eftersom solen sken hela tiden lyckades jag självklart bränna mig, vilket jag inte brukar göra. Gjorde ganska ort kan jag säga. Första kvällen satt vi i båten och tittade på folk samt fångade en manet åt Andreas som han döpte till Malte och sedan grillade vi på Slippersberga. I övrigt gjorde vi inte så mycket utan njöt mest av att vara lediga och det fina vädret. Andra och sista kvällen tog vi dock en tur till Mollösuns och krogen Knuts Brygga där vi åt pizza. Den ligger fint i hamnen och vi tittade på en massa båtar, fåglar och andra underhållande saker. Lägger upp lite kort så får ni se hur fint väder vi hade.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards