Alla inlägg den 23 februari 2008

Av Sofia - 23 februari 2008 15:41

Nu har jag bakat kanelbullar, väntar bara på att de ska jäsa klart så att de kan gräddas. Hu vad disk det blev efteråt. Min något klantiga katt Saga var på bordet och klev på bullplåtarna. Tur att det ligger en handduk över bullarna. Återstår sedan att se hur tillplattade bullarna blev av Sagas tilltag. Fel blev det ändå på bullarna eftersom jag penslade dem innan jäsningen men de går förhoppningsvis att äta ändå. Nu ska jag ge mig i kast med det sista kapitlet i skolboken och sedan försöka formulera några bra frågor. Imorgon blir det skrivande av IBU.

Av Sofia - 23 februari 2008 14:25

var det att se På Spåret igår kväll eftersom det var ytterst få saker som jag kunde. Iofs var det final så det var säkert därför det var lite svårare än vanligt. Jag lyckades inte lista ut ett enda resmål och de frågor jag kunde var Nafta, agave och så potatissorterna. Säkert något mer som jag har glömt. Hur som helst var det ändå trevlig fredagsunderhållning. Nu ska jag sätta en deg och sedan läsa vidare i skolboken under tiden den jäser. Men först ska jag äta lunch. Golvtorkningen blev uppskjuten tills på onsdag eftersom det är bättre att göra det innan mamma kommer.

Av Sofia - 23 februari 2008 12:30

Började dagen ganska flitigt med att vika tvätt, bädda, diska, tvätta håret och dammsuga. Men nu gick musten ur mig. Bara för att jag satte mig framför datorn. Med andra ord får jag slita mig ifrån den och städa badrummet. Katterna bråkar med min duschhandduk, lite roar småbarn. Fast de ser ut att ha det bra i solen. Även om inte mamma äter onyttiga saker kan det vara roligt att baka något ändå, kanelbullar till exempel. Eller något annat, jag får fundera på saken. Nu ska jag göra lite nytta igen. Dagens nostalgi var att jag hittade ett program med kocken Keith Floyd på tv, det var länge sedan man såg honom. Perfekt tv att vika tvätten framför. Blåser gör det fortfarande men inte i närheten av vad det verkar göra hemma. Jag såg lite bilder på GP:s hemsida och det såg inte alltför roligt ut med översväminngar och bilar som står i vatten.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
<<<
Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards