Alla inlägg den 23 februari 2010

Av Sofia - 23 februari 2010 23:09

Nästa onsdag börjar säsong 2 av True Blood och jag längtar verkligen. Skall bli så spännande att se hur det går för Bill och Sookie och alla de andra. Men nu tänker jag snarare krypa ner i sängen och läsa lite innan jag somnar. Dagens avsnitt av Ondska var bra men väldigt skrämmande. Om hur barn mördar andra barn. I USA var det en tvååring som mörade sitt sex månaders syskon. Skrämmande och helt otroligt att så små barn kan mörda. Det känns väldigt främmande. Tur att det händer såpass sällan som det gör. Skall försöka sova utan att drömma mardrömmar om småbarn.


  

Av Sofia - 23 februari 2010 20:42

Nu har jag läst miljöutredningen från SSAB Tunnplåt och det mesta i den var rena grekiskan för mig. Mina kunskaper i plåttillverkning är väldigt små eller snarare totalt obefintliga. Men jag har iallafall läst den och jag skall nog lyckas lösa uppgifterna tillsammans med de andra i gruppen. Men nu tar jag nog kväll och skall titta på House klockan 21 följta av Ondska som handlar om varför barn mördar barn. Ett upplivande ämne såhär på kvällskvisten.

Av Sofia - 23 februari 2010 18:40

Nu sitter jag här mätt och småtrött och skall försöka läsa igenom en miljöutredning utan att somna. Vi får se hur bra det kommer att gå. Annars har jag gjort det mesta idag som jag bestämde. Det blev visserligen inget besök på Netto men det får det bli imorgon istället. Och så upptäckte jag att mina batterier är slut här hemma så jag kan inte byta i en lampa. Men jag får köpa nya sådana snart.

Av Sofia - 23 februari 2010 12:10

Jag sitter här och tror att det är måndag idag. Men det är det ju inte, det är tisdag vilket innebär att jag måste sätta fart med mina studier idag. Men det skall nog gå bra, känner mig ganska peppad och efter en dusch kommer det att gå ännu bättre. Först skall jag läsa miljöekonomi och sedan blir det miljöledning. Borde även påbörja min miljöutredning men då har nog min energi tagit slut för länge sedan. Ute snöar det i vanlig ordning. Jag borde ta en tur till Netto idag eller imorgon och handla några småsaker. Jag hoppas att mina Csn-pengar är på väg nu. Idag kunde jag göra en studieförsäkran och det har gått att göra tidigare. Det står att Csn har fattat beslut om min ansökan men inte vilket beslut de har fattat. Fast jag får pengar i vår eftersom utbetalningarna för mars-maj finns med i listan. Så nu hoppas jag verkligen att jag får mina pengar snart, vore skönt om jag kunde betala den här månadens räkningar utan att behöva ta av mina sparpengar. Sätta lite fart var det ju jag skulle göra.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards