Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Sofia - 8 februari 2010 19:15

Jag lyckades komma igång med allt jag skulle göra idag och dessutom har jag läst mina 70 sidor i miljöekonomi. Men det blir nog till att läsa det fler gånger så att jag förstår det som skrivs. Bokade en tvätttid till imorgon och funderar på att sortera tvätten redan nu så är det gjort. Kommer nog att bli enorma mängder tvätt känns det som. Brukar inte bli så mycket pluggande när jag tvättar eftersom det är så mycket spring fram och tillbaka hela tiden. Hämtade dock inte älsklingens present idag utan det får vänta tills imorgon då jag även behöver gå och handla mjölk. Ta det ena på vägen till det andra. Annars händer det inte särskilt mycket roligt denna måndag, jag söker lite jobb och hör tyvärr inget från de jobb har sökt. Men det är bara att fortsätta och inte ge upp, jag har inte världens jobbpanik men jag måste hitta ett jobb innan september. För då är det färdigstuderat för min del har jag bestämt mig för. För övrigt saknar jag älskligen så enormt mycket nu, han har varit här så många dagar att det känns så tomt när han åker. Jag tycker att jag skall få mina Csn-pengar snart så att han kan flytta in hit. Irriterande att det hela beror på en lärare som är långsam på att rätta min inlämningsuppgift. Ingen rätting, inga poäng, inga pengar.

Av Sofia - 8 februari 2010 14:06

Jag fick ett vykort idag från Andreas mamma. Hon var i Stockholm i helgen och skickade då det till mig. Det gjorde mig väldigt glad. Oväntad post är alltid trevligt att få och särskilt om den gör mig glad. Fick även en avi att jag skall hämta ut älsklingens present till på söndag. Men jag måste vänta tills klockan 16 innan jag hämtar den. Hoppas att den är lika fin i verkligheten. Hemmet är nu iordninggjort och jag har läst ett kapitel i min bok. Än så länge hänger jag med, ekonomi är något nytt för mig.

Av Sofia - 8 februari 2010 13:00

Jag är helt hopplös på måndagar, kommer aldrig igång att göra det jag skall göra. Och idag är värre än vanligt eftersom jag sov enormt dåligt inatt. Somnade och vaknade hela tiden, och som grädden på moset vaknade jag att älskligen drömde mardrömmar. Och det är en ganska skrämmande sak att vakna av. Nu sitter jag här och försöker bestämma mig för om jag skall dammsuga eller bädda först. Det lutar åt att jag skall bädda och sedan måste jag gå till tvättstugan och boka en tvättid. Jag har inte tvättat sedan jag kom hit och det börjar bli på tiden nu. Förhoppningsvis finns det en tid imorgon eller på onsdag. Nä, nu är det då rakt på tiden att jag tar tag i mitt hem och förhoppningsvis även i miljöekonomi.

Av Sofia - 8 februari 2010 11:28

Imorse åkte älsklingen till skolan och hem till sig. Det känns väldigt tomt utan honom här. Han kommer tillbaka på torsdag men det känns som flera evigheter dit. Hoppas verkligen att tiden går fort. Jag halvsov imorse när han stökade runt hemma och märkte inte ens att han hade plockat undan den rena disken och diskat gårdagens disk. Så underbart att ha en pojkvän som hjälper till hemma. Jag somnade om när han hade gått och nu såsar jag mest. Skall snart ta tag i min dag, läsa lite miljöekonomi och städa ordning här hemma. Katterna har dragit runt kattsand överallt i lägenheten.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards