Alla inlägg den 18 februari 2010

Av Sofia - 18 februari 2010 19:26

Nu har jag läst klart texten jag skulle läsa samt avlyssnat en av föreläsningarna. Bara en föreläsning kvar. Får se om jag orkar höra på den ikväll eller om det blir imorgon. Fick tillbaka första inlämningsuppgiften på miljöekonomi och den gick ganska bra. Hade missat en liten sak men jag fick ändå godkänt. Skönt att jag känner att jag förstår vad jag läser, ekonomi är inte min starka sida. Jag tycker inte om siffror och grafer trots att jag fick natur på gymnasiet och både har läst Matte D och Fysik B. Sitter nu här och skall fördriva tiden en halvtimme innan Vampire Diaries börjar. För även om den inte var tokbra tänker jag följa den. Och så längtar jag efter min älskling, det känns som evigheter till lördag och vi får träffas igen.

Av Sofia - 18 februari 2010 14:49

Håhå, jaja. Jag försöker läsa en rapport på 56 sidor om klimatpolitiken på datorn och den är allt annnat än rolig. Dessutom är den skriven i spaltformat vilket gör den jobbigare att läsa då man får scrolla ner och sedan upp igen. Men tanken är att jag skall lyckas läsa klart den idag och helst höra på en föreläsning. Vilket nog skall gå bra om jag inte somnar innan dess. Fick idag rekalm om bokrean och jag hittade två böcker jag tänkte köpa. Henning Mankells senaste om Kurt Wallander och så en bok om desigern Arne Jacobsen. Tror det snöar lite ute nu och det skall dra in ett värre snöfall sent i eftermiddag eller ikväll. Nu får det faktiskt vara nog med snö snart. Jag vill ha vår. Hör ni det, jag vill ha vår.


  

Av Sofia - 18 februari 2010 11:29

Idag har jag en sådan där dag då skolarbetet inte alls känns roligt och jag är väldigt omotiverad att sätta fart. Jag brukar ha en sådan dag i veckan och vanligtvis inträffar den på onsdagar men idag var det alltså dags. Jag kommer mig inte för att börja med skolarbetet utan gör en massa andra saker istället. Men jag får väl ta mig i kragen och lyssna på en eller två föreläsningar i miljöekonomi idag. Det är sällan så jobbigt när jag väl börjar, det är bara det att jag skall få motivation till att sätta fart också. Dessutom är det stökigt här hemma så innan jag börjar med skolarbete måste jag röja och städa. Fast det går snabbt och känns inte alls motigt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards