Alla inlägg den 3 februari 2010

Av Sofia - 3 februari 2010 22:54

Jag tycker ofta att Lise Myre som tecknar Nemi har många bra och tänkvärda saker i sin serie. Men denna är en av mina absoluta favoriter och även om den är lite sorlig är den så sann. Jag skall bara försöka leva efter den också.

  

Ett tips, klicka på bilden så förstoras den och blir enklare att läsa

Av Sofia - 3 februari 2010 19:56

Jag har bestämt mig för att jag måste se Prinsessan och grodan av Disney. Bestämde mig när jag såg reklam för den i San Fransisco och de trailers som går lovar gott. En handtecknad Disney-film som verkar som de gamla goda Disneyfilmerna. Skall bara locka med älsklingen på den också.


  

Av Sofia - 3 februari 2010 14:27

Varför är det alltid så att så fort det blir kallt så är det alltid någon som har det kallare hemma hos sig. Låt oss säga att A kommer till jobbet och säger att det var -25 hos hen på morgonen. Person B säger då att det inte var särskilt kallt och att hen hade -27 grader. Självklart måste person C bräcka detta och säga att hen hade -29 grader. Hallå, kallt är kallt oavsett vem som har kallast. Imorse stod det i NT att SMHI hade uppmätt -30 i Horn i Östergötland och självklart fanns det ett inlägg om att det inte alls var någon kyla att tala om och att hen som skrev inlägget minsann hade haft -34 i helgen. Men hallå, det är ingen tävling om vem som har kallast. Det är kallt ändå.


  

Trollhättan i vinterkyla

Av Sofia - 3 februari 2010 11:26

Idag är jag väldigt glad att jag gav mig ut igår. Det snöar och blåser så det står härliga till. Hela min balkong är täckt med snö och det ligger en hög kant med snö utanför mitt fönster. Jag är väldigt glad att jag inte behöver gå ut idag utan kan sitta inne och uggla hela dagen. Dock kanske jag inte skall uggla så mycket eftersom jag skall läsa miljöekonomi är det tänkt. Men det skall nog gå bra det också. Men först skall jag bädda och ta hand om disken. Sådant som jag gör varje morgon.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards