Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Sofia - 11 februari 2010 22:09

Tyvärr var Vampire Diaries ganska dålig och långt ifrån True Blood och Twilight. Men jag kommer nog att följa serien ändå. Älsklingen är nu här och det känns underbart. Morgondagen skall vi ägna åt studier samt att jag skall skriva jobbansökningar.

Av Sofia - 11 februari 2010 12:16

1. Ta närmsta bok, och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
”Än idag är en rådande uppfattning att vägen till välstånd går via institutioner som främjar en fri marknadshushållning med decentraliserade beslut och en mångfald av produktiva experiment"


2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan - vad rör du vid?
En hög med skolböcker, en skrivare, en massa flaskor med hurkräm och en hårsnodd.


3. Vad var det senaste du såg på TV?

Top Chef eller Family Guy

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är !
12.20


5. titta nu på klockan. Vad är klockan egentligen?
12.19

6. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Grannens tvättmaskin, kattfontänen som surrar och mitt kylskåp

7. När var du senast utomhus, och vad gjorde du?
Igår, jag handlade tomater på Netto

8. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
En föreläsning på datorn om miljöekonomi

9. Vad har du på dig?
Myskläder

10. Drömde du någonting inatt? I så fall - vad?
Det gjorde jag men jag minns inte vad

11. När skrattade du senast?
När jag talade med älsklingen igår

12. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
En massa saker, en vacker tavla målad av Veronica. Ett tryck på mig och Veronica som små, gjort av henne. Två kollage med kort från mina semestrar. Två ljusstakar från Georg Jensen

13. Har du sett något konstigt på sistone?
Alla personer som har paraply mot snöfall

14. Vad tycker du om den här utmaningen?
Roligare än de flesta andra frågeformulär som cirkulerar på nätet

15. Vilken var den senaste film du såg?
Film och film. Mordkommissonen såg jag igår. Annars är svaret Luftslottet som sprängdes

16. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Betala av mina skulder först, köpa en lägenhet och sedan skulle jag nog spara resten. Eller nej, jag skulle köpa en guldfärgad adventsljusstake från Georg Jensen


17. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Att jag läser böcker utan bokmärken och alltid hittar igen var jag var någonstans


18. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Klimatförändringen, jag skulle bromsa den


19. Tycker du om att dansa?

Nopp, jag avskyr att dansa

20. George Bush?
Ganska inaktuell fråga.

21. Föreställ dig att ditt förstfödda barn är en flicka… Vad får hon heta?
Lovis, som Ronja Rövardotters mamma. Eller Mercedes

22. Om ditt första barn var en pojke, vad skulle han heta?
Mikael kanske

23. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Ja, om landet var Danmark eller Norge

24. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till Pärleporten?
Hej och välkommen. Förresten så finns jag inte, det är bara en illusion


25. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Alla som vill

Av Sofia - 11 februari 2010 10:13

Idag är det redan torsdag, veckan bara springer iväg i vanlig ordning. Om några timmar kommer min älskling hit för att vara här över helgen. Skall bli underbart att träffa honom igen. Men innan dess skall jag höra på en föreläsning som förhoppningsvis fungerar. Innan har den enbart hackat men nu skall den visst vara reparerad. Och så skall jag bädda, städa och sådant där annat roligt. Katterna ligger på rad i sängen och halvsover. Saga talade imorse om att hon älskar mig genom att bita mig två gånger. Vanligtvis räcker det med bara en gång. Även om hon inte menar illa så gör det väldigt ont när hon biter, särskilt när hon biter mig i kinden. Nu skall jag alltså försöka slita mig från datorn och göra lite nytta. Missa förresten inte Vampire diaries ikväll, början klockan 20.00 på sexan. Spännande att se om den är lika bra som True Blood.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards