Alla inlägg den 10 februari 2010

Av Sofia - 10 februari 2010 23:03

Ikväll blir det dubbelavsnitt av Mordkommissionen. Jag har redan sett att avsnitt och eftersom de hörde ihop vill jag se nästa innan jag går och sover. Känner mig ganska pigg dessutom så det gör inget att jag är vaken 45 minuter till.

Av Sofia - 10 februari 2010 16:16

Nu känner jag mig lite piggare men det går ändå sådär med skolarbetet. Tänkte lyssna på en föreläsning senare ikväll men först vill jag laga middag. Tomaterna var ganska hårda så de kommer att få koka ett tag innan de blir mjuka och ätbara. Jag skall också plocka isär min vattenfontän och se om det sitter hår i pumpen som gör att den surrar. Annars har jag nog ingen lösning på varför den plötsligt låter. Imorgon kommer min älskling igen, han skall stanna tills på måndag. Underbart att ha honom här igen och det skall bli underbart att få kramas igen. Ännu bättre blir det när han kan flytta in här. Jag har hittat fem stycken jobb att söka så imorgon blir det till att skriva en massa ansökningar. Bara att hoppas på att någon nappar på mina ansökningar. För övrigt snöar det igen, jag är så trött på att det snöar varje dag. Jag skall nu följa Kajsas exempel och skriva ner mitt recept på dagens middag


Tomatsås

Vitlök

Olivolja

Tomater

Salt

Peppar

Cayennepeppar eller sambal oelek

Ev. färsk basilika


Hacka vitlöken fint och fräs den i olivolja i en kastrull. Se till att vitlöken inte bränns. Hacka tomaterna och blanda ner dem i vitlöken. Om man är ambitiös skållar man tomaterna innan man delar dem. Låt koka samman med salt, peppar och cayennepeppar tills det får en bra konsistens. Smaksätt med färsk basilika om det finns tillgänligt. Servera med pasta och nyriven permesanost. Går även bra att komplettera med stekt kyckling, kräftstjärtar eller räkor.

Av Sofia - 10 februari 2010 14:18

Ja, iallafall om jag får säga det själv. Idag fick jag tillbaka min dugga som jag gjorde i fredags och jag hade alla rätt på den. Känns skönt att veta att man kan något. Idag var tanken att det skulle bli en massa studier men tyvärr verkar det inte bli så. Mest för att jag kommer på en massa andra saker att göra. Har dock läst en del i boken vilket känns bra. Tänkte ta mig en tur till Erikshjälpen och Netto sedan. Måste inhandla tomater för jag skall göra tomatsås till min pasta idag. Saga gömmer sig under mitt täcke så bara öronen sticker upp. Kan snart göra en barnbok som heter Hitta Saga, för hon gömmer sig på så många olika ställen.


Igår kväll såg jag ett intressant och skrämmande program som hette Mammas lilla skönhetsdrottning och som handlade om barn som ställde upp i Miss Mini UK. Det var hemskt att se de små barnen (mellan 6 och 12 år gamla) toksminkade och enormt uppklädda. Man fick följa tre olika barn och deras mammor. Mammorna lade ner mellan 300 och 500 pund på att deras döttrar skulle vinna. Det är sjukt mycket pengar. En av mammorna var fattig och hade anmält sin sjuåring för att hon skulle få bättre självförtroende och våga stå inför publik. Vet inte om jag tycker att skönhetstävlingar är rätta vägen att gå men dottern fick bättre självförtroende av det. Ingen av döttrarna vann och de tog det fruktansvärt hårt. Tyckte att de var fula och misslyckade. Jag blev så arg på mammorna som knäckte deras självförtroende i en så ung och känslig ålder. Det kommer ju ta åratal för dem att reparera det. Nej, ner för skönhetstävlingar för barn och låt alla barn få vara barn.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards