Direktlänk till inlägg 10 februari 2010

Jag är ett geni

Av Sofia - 10 februari 2010 14:18

Ja, iallafall om jag får säga det själv. Idag fick jag tillbaka min dugga som jag gjorde i fredags och jag hade alla rätt på den. Känns skönt att veta att man kan något. Idag var tanken att det skulle bli en massa studier men tyvärr verkar det inte bli så. Mest för att jag kommer på en massa andra saker att göra. Har dock läst en del i boken vilket känns bra. Tänkte ta mig en tur till Erikshjälpen och Netto sedan. Måste inhandla tomater för jag skall göra tomatsås till min pasta idag. Saga gömmer sig under mitt täcke så bara öronen sticker upp. Kan snart göra en barnbok som heter Hitta Saga, för hon gömmer sig på så många olika ställen.


Igår kväll såg jag ett intressant och skrämmande program som hette Mammas lilla skönhetsdrottning och som handlade om barn som ställde upp i Miss Mini UK. Det var hemskt att se de små barnen (mellan 6 och 12 år gamla) toksminkade och enormt uppklädda. Man fick följa tre olika barn och deras mammor. Mammorna lade ner mellan 300 och 500 pund på att deras döttrar skulle vinna. Det är sjukt mycket pengar. En av mammorna var fattig och hade anmält sin sjuåring för att hon skulle få bättre självförtroende och våga stå inför publik. Vet inte om jag tycker att skönhetstävlingar är rätta vägen att gå men dottern fick bättre självförtroende av det. Ingen av döttrarna vann och de tog det fruktansvärt hårt. Tyckte att de var fula och misslyckade. Jag blev så arg på mammorna som knäckte deras självförtroende i en så ung och känslig ålder. Det kommer ju ta åratal för dem att reparera det. Nej, ner för skönhetstävlingar för barn och låt alla barn få vara barn.

 
 
Ingen bild

mamma

10 februari 2010 21:00

Delar helt och hållet din uppfattn. ang. skönhetstävl. med barn.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 11 maj 2014 16:35

I onsdags fyllde min älskade Andreas år, hela 28 år gammal blev han. Andreas föräldrar kom och hämtade mig på stationen och sedan åkte vi hem till vår lägenhet och åt hämtmat från Indra. Det är så gott med indisk mat. Egentligen hade jag planerat att...

Av Sofia - 2 maj 2014 17:12

Igår ringde Anna och frågade om jag ville följa med på hantverksmässa till Sturefors, Linköping. Och eftersom jag både hade hunnit duscha, klä på mig och inte hade något inplanerat för dagen följde med. Hon hade med sig sina två barn. Vi åkte till St...

Av Sofia - 16 april 2014 10:14

Nu har jag ju inte skrivit på ett tag. Men det händer så mycket på dagarna att jag inte hinner med. Nu är jag i Norrköping för imorgon bär det av till Göteborg. Tidigt ska jag och katterna ta tåget. Idag ska jag jobba hemifrån, jag har en del inläsni...

Av Sofia - 1 april 2014 21:23

Just nu är jag för trött och seg för att skriva ett längre inlägg så ni får hålla till godo med bilder från helgens Earth Hour på Stora torget i Enköping.                          ...

Av Sofia - 26 mars 2014 20:45

Jag har nästan hela mitt liv, eller i alla fall i många tyckt mycket om glas. Och då menar jag inte vanliga drickglas utan vackra glasprodukter från de svenska glasbruken i första hand. De få som nu är kvar. När jag var 11 år var jag i Växjö på Orref...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards