Alla inlägg den 25 februari 2010

Av Sofia - 25 februari 2010 22:30

Vad heter din katt?
Saga Orponsson


Varför valde du just det namnet och vilka andra namn funderade du på?

Saga var ganska självklart. Dels för att det var en saga att hon överlevde och dels för att jag precis hade läst boken Saga från Valhall


När är din katt född?
17:e april 2007


Vilken ras är den och vilken färg har den?
Bondkatt. Hon är tabby som det så fint heter


Vad väger din katt?
Ungefär 3 kilo tror jag


Vart köpte du katten och vad kostade den?
Jag fick henne av vänner i Finspång. Fast hon skulle bara bo tillfälligt hos mig först men fick sedan stanna kvar


Varför valde du just den rasen?
Det är ingen ras på henne men jag valde henne eftersom jag ville ha en huskatt.


Har du deltagit i några tävlingar med katten?
Nej


Är katten rädd för något

Inte särskilt, hon är modigare än Marie


Vill du ha fler katter av samma ras?
Jag har en till huskatt som heter Marie. Men jag vill inte ha fler katter


Kan katten några konster och lydnad?
Sitt ibland. Och så brukar hon komma när jag ropar. Hon kallas vovven eftersom hon alltid hänger en i hälarna


Jag utmanar följande:
Alla kattägare


  

Av Sofia - 25 februari 2010 15:31

Men huva, klockan är snart fyra och för min del vore det bättre om klockan vore kring elva. För dagen har verkligen bara runnit iväg idag trots att jag har gjort en hel del. Jag träffade Milla och hennes två katter idag och sedan gick jag en sväng på stan. Handlade lite saker samt lämnade in några CV och fler skall det bli. Var också på bokrean där jag köpte fyra stycken böcker. Förutom mina planerade inköp köpte jag även en bok om svensk formgivning under 50,60,70-talet. Nu har jag ätit en alldeles för sen lunch och skall sätta fart med att städa. Jag har inte ens hunnit bädda idag men det måste jag göra så att jag kommer åt med dammsugaren. Och så skall jag skriva klart en laglista och kanske lite mer skolarbete. Det är tur att det enbart är en timme sevärt på tv idag så jag får tid att göra en massa saker som jag behöver. Jobbet ringde idag igen och undrade och jag även kan jobba veckan efter påsk. Det går så bra så och jag får mer pengar. Nu skall jag ge mig i kast med alla saker jag skall göra.

Av Sofia - 25 februari 2010 11:12

Vad heter din katt?
Marie


Varför valde du just det namnet och vilka andra namn funderade du på?

Hon hette Lea när jag köpte henne men det tyckte jag inte om. Funderade på Marie eller på Duschess. Någon ur Aristocats skulle hon döpas efter


När är din katt född?
4:e juli 2006


Vilken ras är den och vilken färg har den?
Bondkatt och perserkatt. Hon är svart-vit


Vad väger din katt?
Ungefär 3 kilo tror jag


Vart köpte du katten och vad kostade den?
Av en person i Spångsholm. Hon kostade 500 kronor


Varför valde du just den rasen?
Det är ingen ras på henne men jag valde henne eftersom jag ville ha en huskatt. Och så är det fint att hon har fått vissa drag efter perserkatten


Har du deltagit i några tävlingar med katten?
Nej


Är katten rädd för något?
Det mesta är farligt men värst är dammsugaren


Vill du ha fler katter av samma ras?
Jag har en till huskatt som heter Saga. Men jag vill inte ha fler katter


Kan katten några konster och lydnad?
Sitt ibland. Och gå ner när hon är på saker hon inte får vara på


Jag utmanar följande:
Alla kattägare


  

Av Sofia - 25 februari 2010 10:12

Idag börjar bokrean och jag tänkte ta mig en tur på den. Får se om jag hittar några spännande böcker. Jag har bestämt mig för att köpa Mankells senaste samt en bok om Arne Jacobsen. Skall passa på att handla lite på Clas Ohlsons också samt lämna in lite CV på olika ställen. Och så skall jag träffa Milla klockan halv tolv för jag skall mata hennes katter i helgen. Så nu är det hög tid jag sätter lite fart så att jag inte kommer försent. I eftermiddag skall jag om jag orkar skriva klart laglistan på min miljöutredning.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards