Alla inlägg den 9 februari 2010

Av Sofia - 9 februari 2010 19:36

Inte nog med att det är jobbigt att tvätta en massa tvätt, dessutom skall den vikas efteråt. Och av någon konstig anledning får jag väldigt ont i nacken när jag viker tvätt. Det är väldigt ologiskt men så är det. En del av tvätten var inte torr och hänger nu på tork i lägenheten. All annan tvätt är vikt men det återstår att stryka en massa. Och det är något som jag tycker är urtråkigt. Min lägenhet har börjat brumma, kylskåpet låter mycket mer än förut och vattenfontänen brummar lågt. Vet inte ens varför den har börjat göra det. Körsbärsräkor var ett av de tråkigaste husdjuren jag har ägt, de simmar inte runt under ligger på sanden hela tiden. Tror att en vandrande pinne är ungefär lika rolig. Några jobbansöknigar blev det inte skrivit ikväll men förhoppningsvis imorgon eller på torsdag. Då även min älskling Andreas kommer. Nu skall jag försöka skriva ett smart inlägg om miljöekonomi på skolan forum så får jag lite extrapoäng till hemtentan i slutet på kursen, det kan det vara värt.

Av Sofia - 9 februari 2010 15:44

Jag måste verkligen komma ihåg att tvätta oftare. Idag har jag kört sju maskiner tvätt. Det är enormt mycket för att vara jag. Förvisso var en maskin nya lakan som skulle tvättas separat första gången. Egentligen borde jag hämta tvätten om en kvart eftersom man bara får ha torkrummet en timme efter avslutat tvättpass men eftersom det bara är jag som tvättar idag chansar jag på att det går bra att ha dem lite längre. Dessutom är även den andra tvättstugan ledig så det finns torkrum om någon skulle behöva. Ha handlat lite mjölk och hämtat älsklingens present som var lika fin i verkligheten som på bild. Marie har en harig dag och har i stort sett legat under badkaret hela tiden. Detta eftersom det rasar ner snö utanför mitt fönster vilket skrämmer livet ur den lilla katten. Jag har i vanlig ordning inte hunnit plugga så mycket som jag ville eftersom tvätten tar så mycket tid. Men det löser sig ändå, jag ligger före i tidsschemat och har kvällen på mig att läsa. Dock kommer det att bli ett eller två avsnitt av Mordkommissionen, min nya kvällstradition.

Av Sofia - 9 februari 2010 10:37

Drog precis upp mina persienner och möttes av en vit vägg av snöflingor. Med andra ord så snöar det igen. Jag tycker att det räcker snart, jag är trött på snön. Förvisso är det bättre med snö än regn men helst inget av det. Tillochmed Saga som är så facinerad av snöflingor har nu vänt på sig och stirrar in i rummet istället. Nåja, det är tur att jag inte behöver gå längre än till affären idag och att tvättstugan ligger så att man kan gå till den inomhus. Bädda rent måste jag göra också, helst innan Marie hårar ner båda madrasserna.

Av Sofia - 9 februari 2010 09:50

Vaknade idag när klockan ringde vid halv åtta och kände mig ganska utsövd. Hade sovit hela natten utan att vakna och det tillhör verkligen ovanligheterna när det gäller mig. Fick tag i en tvättid igår så idag skall jag tvätta. Det blir väldigt många maskiner så jag måste komma ihåg att tvätta lite oftare i framtiden. Annars finns det risk för att tvätten inte hinner torka innan min tvättid är slut. I övrigt skall jag hämta paket, läsa i min miljöbok samt skriva två jobbansökningar. Fortfaranade inte hört något från vissa jobb som jag har sökt men jag fortsätter att söka för det. Och hoppas på att någon nappar så småningom. Dags att diska innan jag beger mig till tvättstugan.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards