Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Sofia - 2 februari 2010 18:50

Nu är boken hämtad, maten handlad, jag har ätit och julpyntet är nertaget. Känns på det stora hela som en ganska produktiv dag ändå. Hittade en ny affär idag, det har öppnat en second-hand butik från Röda Korset under Erikshjälpen. Ett ganska litet utbud men jag hittade en Gits-bok jag inte hade sedan tidigare samt några Agatha Christie och en Bo Balderson. Det var halva priset på allt i affären idag så jag fick sex böcker till ett pris av 17 kronor. Och böcker var behövligt eftersom jag har läst ut de jag har här. Nu skall jag ta och lyssna på en föreläsning i miljöekonomi tror jag. Första föreläsningen var väldigt givande, bra talat av läraren och dessutom videofilmad så att man kunde följa med i exemplen på tavlan. Förhoppningsvis förstår jag mer i när jag läser i boken sen.

Av Sofia - 2 februari 2010 14:41

Det snöar lite ute nu men det var ändå värre för ett tag sedan. Jag borde med andra ord ge mig ut nu innan snöfallet återkommer jag och jag blir isolerad inomhus. Mjölken är slut så jag behöver handla. Julpyntet i fönstret är nerplockar och plötsligt ser det väldigt tomt ut där. Men det är nog mest en vanesak. Nä, nu skall jag göra slag i saken och bege mig mot affären.

Av Sofia - 2 februari 2010 11:21

För idag skall jag ta ner mitt julpynt. Det är nästan så att jag själv tycker att det är på tiden att det får komma ner. Men jag kommer nog att sakna det lite. I eftermiddag bär det av till biblioteket för att låna en skolbok och sedan så skall jag ägna mig åt att läsa i den. Men först skall jag alltså städa och ta ner mitt julpynt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards