Alla inlägg under februari 2010

Av Sofia - 25 februari 2010 11:12

Vad heter din katt?
Marie


Varför valde du just det namnet och vilka andra namn funderade du på?

Hon hette Lea när jag köpte henne men det tyckte jag inte om. Funderade på Marie eller på Duschess. Någon ur Aristocats skulle hon döpas efter


När är din katt född?
4:e juli 2006


Vilken ras är den och vilken färg har den?
Bondkatt och perserkatt. Hon är svart-vit


Vad väger din katt?
Ungefär 3 kilo tror jag


Vart köpte du katten och vad kostade den?
Av en person i Spångsholm. Hon kostade 500 kronor


Varför valde du just den rasen?
Det är ingen ras på henne men jag valde henne eftersom jag ville ha en huskatt. Och så är det fint att hon har fått vissa drag efter perserkatten


Har du deltagit i några tävlingar med katten?
Nej


Är katten rädd för något?
Det mesta är farligt men värst är dammsugaren


Vill du ha fler katter av samma ras?
Jag har en till huskatt som heter Saga. Men jag vill inte ha fler katter


Kan katten några konster och lydnad?
Sitt ibland. Och gå ner när hon är på saker hon inte får vara på


Jag utmanar följande:
Alla kattägare


  

Av Sofia - 25 februari 2010 10:12

Idag börjar bokrean och jag tänkte ta mig en tur på den. Får se om jag hittar några spännande böcker. Jag har bestämt mig för att köpa Mankells senaste samt en bok om Arne Jacobsen. Skall passa på att handla lite på Clas Ohlsons också samt lämna in lite CV på olika ställen. Och så skall jag träffa Milla klockan halv tolv för jag skall mata hennes katter i helgen. Så nu är det hög tid jag sätter lite fart så att jag inte kommer försent. I eftermiddag skall jag om jag orkar skriva klart laglistan på min miljöutredning.

Av Sofia - 24 februari 2010 18:28

Det känns som om det är så lång tid kvar till nästa helg och Andreas inflyttning. Jag vill bli sambo nu, inte om en vecka. Men det passar inte riktigt nu så jag får vänta. Men just när det gäller sådant här är jag inte den tålmodiga typen. Vi har pratat om att flytta ihop sedan i augusti så nu är det verkligen på tiden att det sker. Det kommer att bli underbart att äntligen få bo tillsammans och dela vardagen med varandra. Jag längtar verkligen.

Av Sofia - 24 februari 2010 13:08

Nästa helg flyttar Andreas hit. Så nu har jag mina sista dagar i frihet. Eller det skall ärligt talat bli skönt att han flyttar in här och någon större skillnad i min frihet har jag svårt att tänka att det blir. Det skall bli spännande att bli sambo, får se hur bra det kommer att gå på sådan här liten yta. Fast vi har bestämt oss för att det kommer att gå bra. Idag fick jag äntligen besked från Csn att jag får mina pengar i vår och att jag dessutom får pengar imorgon. Känns skönt att slippa ta av mina sparpengar för att betala räkningarna. Nu kan jag köpa en ny termometer att ha inomhus och några andra småsaker som jag behöver. Får handla imorgon när jag ändå skall gå på stan. Jag skall åka hem över påsken och jobba och funderar på att redan nu boka tågresan. Om jag åker sent på måndagskvällen kommer jag till Göteborg för 104 kronor med X2000 vilket känns helt överkomligt. Får prata med mamma och se om hon har några åsikter om när jag skall komma ner.

Av Sofia - 24 februari 2010 11:58

Idag är det äntligen plusgrader ute och snön töar. Det droppar på mitt fönsterbleck och jag har inte en massa snö utanför fönstret. Det känns trevligt att det töar och nästan lite vårligt. Fast det blir jobbigt om det fryser på under natten för då kommer det att bli riktigt halt ute. Idag skall jag roa mig med att skriva på miljöutredningen och kanske göra något annat skolarbete. Det brukar vara trevligare om man varvar de olika uppgifterna med varandra. Och så måste jag komma ihåg att handla, katternas mjukmat tog slut imorse.

Av Sofia - 23 februari 2010 23:09

Nästa onsdag börjar säsong 2 av True Blood och jag längtar verkligen. Skall bli så spännande att se hur det går för Bill och Sookie och alla de andra. Men nu tänker jag snarare krypa ner i sängen och läsa lite innan jag somnar. Dagens avsnitt av Ondska var bra men väldigt skrämmande. Om hur barn mördar andra barn. I USA var det en tvååring som mörade sitt sex månaders syskon. Skrämmande och helt otroligt att så små barn kan mörda. Det känns väldigt främmande. Tur att det händer såpass sällan som det gör. Skall försöka sova utan att drömma mardrömmar om småbarn.


  

Av Sofia - 23 februari 2010 20:42

Nu har jag läst miljöutredningen från SSAB Tunnplåt och det mesta i den var rena grekiskan för mig. Mina kunskaper i plåttillverkning är väldigt små eller snarare totalt obefintliga. Men jag har iallafall läst den och jag skall nog lyckas lösa uppgifterna tillsammans med de andra i gruppen. Men nu tar jag nog kväll och skall titta på House klockan 21 följta av Ondska som handlar om varför barn mördar barn. Ett upplivande ämne såhär på kvällskvisten.

Av Sofia - 23 februari 2010 18:40

Nu sitter jag här mätt och småtrött och skall försöka läsa igenom en miljöutredning utan att somna. Vi får se hur bra det kommer att gå. Annars har jag gjort det mesta idag som jag bestämde. Det blev visserligen inget besök på Netto men det får det bli imorgon istället. Och så upptäckte jag att mina batterier är slut här hemma så jag kan inte byta i en lampa. Men jag får köpa nya sådana snart.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards