Alla inlägg den 20 september 2009

Av Sofia - 20 september 2009 20:41

Det hela började i fredags när jag hämtade Andreas på stationen. Det var lika underbart som alltid att träffa honom och dessutom var det bra väder. Vi tog en promenad hem till mig och stannade förbi Netto på vägen hem för att handla Coca-Cola. Tomatsåsen var redan färdig så det återsod bara att koka pasta och steka kyckling. Min stackars pojkvän som hade haft en stressig vecka vilade på sängen medan jag lagade mat. Jag fick dessutom min försenade födellsedagspresent. Han hade köpt en Ölefant till mig, jag som har velat ha en sådan i över 10 år. Sötnosen köpte en sådan till mig eftersom han visste att jag vill ha den. Så nu står den i min bokhylla och påminner mig om honom. Sen åt vi gott, och vi fick glass med kolasås till dessert. Kröp därefter upp i sängen och tittade på filmen Svart Lucia. Jag lyckades vara vaken hela filmen igenom och somnade sedan gott i sängen. Vaknade utvilade på lördagen och njöt av att vara nära varandra. Lyckades hinna med allt vi skulle göra innan vi åkte till Linköping utan stress vilket kändes väldigt skönt. Tog tretåget till Linköping och därefter åkte vi hem till Andreas. Jag var nämligen bjuden på släktträff hemma hos dem och skulle för första gången få träffa två av hans kusiner, moster och morbor samt ena kusinens fru och femmånader gamla son Lucas. Trevligare släkt får man leta efter och jag kände mig välkommen. Maten var underbart god och desserten som var äppelpaj var också helt fantastisk. Vi somnade ganska tidigt inatt men jag sov dåligt och var urtrött när jag vaknade. Efter lite frukost ville jag och Andreas gå in till stan och titta på marknaden som var där. Tyvärr var den slut men vi fick en skön promenad och en fika i solen. Åkte hem vid halv fyra och sedan dess har jag pluggat lite, ätit middag och gosat med två väldigt kelsjuka katter. Tyvärr glömde Andreas sina glasögon här så han får komma och hämta dem i veckan. Kort sagt en lyckad helg med väldigt trevligt sällskap.


    Min underbara Ölefant som jag fick av Andreas

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards