Alla inlägg den 6 september 2009

Av Sofia - 6 september 2009 22:56

Igår tågade vi i kärleksparaden i Linköping vilket var väldigt trevligt. Men innan dess lämnade jag av mitt helgbagage hemma hos Andreas och sedan tog vi bussen in till stan för att samlas vid Tinnerbäcksbadets parkering för avgång vid ett. Det var väldigt mycket poliser på stan och ännu fler på parkeringen. Tidigare år har det varit problem med högerextremister så iår hade polisen noga förberett. Efter att ha fått klarteckenfrån insatsledaren fick vid tåga genom Linköping in till centrum. Det var väldigt mycket folk som tittade på paraden och det var lite annorlunda att gå mitt i gatan, flankerade av ett antal poliser. Tur nog var det väldigt lugnt och väl framme på Stora Torget lyssnade vi på lite tal och tittade på ett dansuppträdande. Finns bilder från paraden på Correns hemsida http://www.corren.se/ostergotland/linkoping/?articleId=4974891&date=&menuids=  och tittar man nog på första bilden kan man ana mig bakom en svart kavaj i början på tåget. Jag och Andreas beslutade sedan för att åka hem till honom, äta middag och vila upp oss inför förfesten hemma hos Anna och Riikka. Det blev en städad förfest men det var väldigt trevligt ändå. Vis av erfarenhet tvingade jag Andreas att äta något innan vi gick till Joy, så vi åt på Subways. Sen var på Joy tills det stängde och pratade med en massa spännande personer. Idag har vi mest slöat, kramats och firats Britt-Marie, Andreas mamma, som fyller år idag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards