Alla inlägg den 4 september 2009

Av Sofia - 4 september 2009 18:37

Nu skall jag börja laga middag, det brukar ta sin lilla tid så för en gångs skull skall jag börja i tid. Idag serveras baconlindad fläskfilé med ungstekta rotfrukter och tsatsiki tänkte jag. Till efterrätt blir det farmors knäckäppelkaka med vaniljsås. Mumma.

Av Sofia - 4 september 2009 14:50

Nu har jag iallafall varit i Hageby och handlat vilket alltid är lika roligt med tanke på att de bygger om. Försökte först hitta en ingång vilket inte var det lättaste och sedanförsökte hitta inne på Ica. Nåja, jag fick faktiskt tag i det jag skulle ha så jag är nöjd. På vägen hem tänkte jag gå samma väg som dit, men nej det gick inte alls. Följ de rosa markeringarna stod det, så nu har jag varit på upptäcksfärd bland husen i Hageby. Dessutom började det regna och jag hade bara en tröja på mig. Men hem kom jag och blöt blev jag. Har packat både regnjacka och paraply inför morgondagen då vi skall gå i Kärleksparaden i Linköping. Efter allt slit och släp skall jag laga varma mackor till lunch på rester av gårdagns köttfärssås, det skall bli gott.

Av Sofia - 4 september 2009 12:08

Jag var nog ganska trött imorse eftersom jag stängde av väckarklockan i sömnen och sov vidare. Vaknade halv elva av att Saga hoppade på mig. Inte precis vad jag hade räknat med men jag får ta igen timmarna på annat sätt. Idag blir det lite studier, städning här hemma och så en tur till Hageby där jag skall handla lite inför dagens middag. Det är ju fredag och då vill jag äta lite godare mat. Annars är detta i stort sätt som vilken dag som helst. Här händer inga större omvälvande saker vilket jag å andra sidan tycker är ganska skönt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards