Alla inlägg den 8 september 2009

Av Sofia - 8 september 2009 21:57

Jag läser på msn om en 19-årig tjej från Sölvesborg som ville tatuera in stora riksvapnet men nekades av Riksarkivet eftersom riksvapnet är statschefens personliga vapen, http://nyheter.se.msn.com/article.aspx?cp-documentid=149591129 Min stora fråga i det här är hur hon kom på tanken att fråga om det var tillåtet eller inte. Och vem frågade Riksarkivet? Var det tatueraren? I hennes fall hade jag nog bara gjort tatueringen och chansat på att ingen med kunskaper i ämnet hade upptäckt den.

Av Sofia - 8 september 2009 18:48

Jag lyckades infoga en bild i min blogg. Undra bara hur det var jag gjorde nu. Ska testa och se om jag lyckas infoga en bild i ett redan skrivit inlägg också.

Av Sofia - 8 september 2009 12:35

Hu, jag dör av värmeslag. Det är varmt nere i tvättstugan och väldigt fuktigt. Jag avskyr varm och fuktig luft. Men det går bra att tvätta. Är uppe i lägenheten för att hämta sista kassen tvätt. Funderar på om jag skall ta och tvätta min vita jacka när jag ändå håller på. Den börjar bli lite gråaktig nu. Var en sväng på Netto och handlade en bal med toapapper också. Får nog gå till affären en gång till sen för jag kunde bara bära balen hem och inget mer. Om någon undrar så är toapapper ganska tungt. Nej, nu blir det en sväng till tvättstugan igen. Detta är för övrigt inlägg nummer 1111. Det ni.

Av Sofia - 8 september 2009 10:19

Nähä, jag lyckas inte infoga en bild i mitt inlägg. Skall se om jag kommer på hur man gör för jag vill kunna ha med bilder. Det kommer säkert lösa sig på något sätt.

Av Sofia - 8 september 2009 09:27

Jaha, nu har de gjort om min blogg så det skall bli spännade att se om jag lyckas räkna ut hur den fungerar. Nåja, det skall nog gå bra. Idag skall jag roa mig med att tvätta och det känns som det är väldigt mycket tvätt som jag har samlat på mig. Tur att jag har två maskiner och fyra timmar på mig, då borde jag hinna med en hel del. Skall göra ett försök med att lägga in en bild i mitt inlägg så skall jag se om det fungerar. Kommer en fin bild på delar av Kipke som får mig att tänka på sommaren.


  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards