Alla inlägg under mars 2008

Av Sofia - 29 mars 2008 18:39

  • skurit mig på en mjölpåse
  • dammat i vitrinskåpet
  • bakat kanelbullar
  • lyckats dricka ur en flaska sprit, den varade i två år
  • öppnat en ny flaska sprit av samma märke, dock inte smakat av den
  • gosat med katten en längre stund
  • gosat med andra katten
  • läst 100 sidor i min skolbok
  • inte gjort allt som jag borde ha gjort

Av Sofia - 29 mars 2008 17:27

jag lyckades få ordning på det ett tag så att det inte hängde sig konstant men nu har det börjat igen. Efter det att jag fick starta om routern då katten ryckte ur sladden. Undra om det kan ha något samband? Får fråga pappa som kanske kan det. Funderar på att kanske skaffa mig ett nytt virusprogram som är bättre.

Av Sofia - 29 mars 2008 12:14

på Erikshjälpen var dels två tallrikar som Helén skall få. Den ena i present (kanske) och den andra skulle hon ge till sin svärfar på dennes födelsedag. Det är en björnfamilj på tallriken eftersom han visst samlar på björnar. Och så blev det ännu en ljusstake till mig själv. Från Orrefors den här gången eftersom jag tycker den var så vansinnigt vacker.

Av Sofia - 28 mars 2008 19:41

Borde läsa lite ikväll även om jag mest är sugen på att slappa framför tv:n. Nacken värker efter dagens städande och imorgon blir det uppgång för att hänga på låset hos Erikshjälpen. Jag ska se om Heléns tallrik är kvar.

Av Sofia - 28 mars 2008 17:26

Jag ångrade mig, det blev bara köket idag vilket ändå tog sina timmar. Får dela upp de andra rummen på helgens andra dagar. Plus att jag ska plugga ikväll. Men köket är nog nästan det värsta att städa. Nästan lika rent som efter en flyttstädning. Idag har jag alltså:

  • torka innuti köksskåpen och gå igenom matvaror som kan slängas
  • rengöra hyllorna och kaklet i köket
  • städa ur mikron
  • rengöra fläktfiltren samt torka av fläkten
  • dammsuga ur lådorna i sängen och köket
  • diska om disken
  • torka utanpå kökskåpen

  • Av Sofia - 28 mars 2008 11:17

    är jag idag. Ska snart masa mig till affären är tanken. Borde först dra en vals med dammsugen även om det känns motigt. Att vissa dagar kan vara så sega.

    Av Sofia - 27 mars 2008 22:36

    står If för. De varnar för den stora trafikmängden i påsk och att man skall köra försiktigt. Antigen är de sent eller tidigt ute. Hur som helst bör den inte sändas efter påsken.

    Av Sofia - 27 mars 2008 18:13

    Imorgon ska jag läsa till C-uppsatsen i en bok och gå och handla mat. Lördagen ska jag ägna åt att storstäda lägenheten. Det är behövligt. Så här ser planerna ut:

    • torka innuti köksskåpen och gå igenom matvaror som kan slängas
    • torka ur kylen och eventuellt frosta av frysen, beror på utetemperatur
    • torka ur vitrinskåpen och putsa glaspartierna på dem
    • damma hyllor och dammtorka lösa föremål
    • damma av böckerna
    • rengöra hyllorna och kaklet i köket
    • städa ur mikron
    • rengöra fläktfiltren samt torka av fläkten
    • leta efter en skolbok på vinden samt ta ner en blå pärm
    • dammsuga
    • rensa kuddarna från katthår
    • damma taklampan
    • städa badkaret med citroner
    • kanske vika om kläderna, beror på energin
    • dammsuga ur lådorna i sängen och köket
    • rensa avloppet till badkaret samt städa under badkaret
    • städa badrummer ordentligt, innefattar kaklet
    • torka ur badrumsskåpet
    • torka golvet
    • dö av utmattning, vi får väl se hur mycket jag orkar med i helgen

    Presentation

    Fråga mig

    0 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
             
    1
    2
    3
    4
    5 6 7 8 9
    10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23
    24 25 26 27 28 29 30
    31
    <<< Mars 2008 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    RSS


    Ovido - Quiz & Flashcards