Alla inlägg den 14 mars 2008

Av Sofia - 14 mars 2008 23:57

får det bli för ikväll. Nu surfar jag bara längre och längre bort från området och kommer ingen vart. Nya tag imorgon då jag även planerar en tur till bibblan för att se om boken jag vill låna finns kvar. Snart ska jag sova, tänkte se klart filmen dock.

Lax

Av Sofia - 14 mars 2008 23:19

blir inte klar i ungen på 175 graders värme efter 8 minuter. Det är snarare sushi då. Om någon vill veta. Imorgon ska jag se The Matrix på kvällen, det var ett tag sedan jag såg den. Sen har jag tre tecknade filmer som jag borde se någon gång. Och fyra timmar av 29000 Happiness men det får bli på datorn hemma där ljudet är bättre. Det ska bli så enormt skönt att komma hem över påsken och få träffa mamma och pappa samt farmor och mormor. Fast det vore roligt att få träffa Per, Caroline och pojkarna med eftersom jag saknar dem. Samt Tindra, henne får jag inte glömma.

Av Sofia - 14 mars 2008 22:08

Det är mycket möjligt att Marie försökte tala om för mig hur länge sparris ska koka för jag vet ju uppenbarligen inte det. Hur som helst tycker jag ändå inte särskilt mycket om grön sparris. Iaf inte överkokt. Dessutom köpte jag färsk broccoli för att ha till fisken men den ligger kvar i kylen. Som vanligt. Man kan inte komma ihåg allt. Mitt nya cerat är borta, jag behöver köpa på mig massor. Alternativt ligger det i jackfickan, jag får kolla. Halvser på Djävulens advokat samtidigt som jag skriver här. Borde plugga lite till ikväll. Har ägnat 1½ timme i telefon med Ted vilket var lika roligt som alltid. Bra vänner ska man inte underskatta. Fast nu har jag ont i örat, tur att jag har handsfree. Imorgon blir det städning igen som alltid på helgerna och så mer skolarbete.

Av Sofia - 14 mars 2008 18:08

idag ska det bli ädelostgratinerad lax med risoni. Receptet kommer från Hemköp, vi får se om de har bra recept. Fast jag har ingen persilja så det får bli fryst dill istället. Går nog lika bra. Däremot är jag skeptisk till att laxen skall stå inne i ugnen 8 minuter, det blir nog snarare sushi då. Och så funderar jag på hur man kokar sparrig egentligen. Får slå upp det i en kokbok. Marie pratar med mig men jag vet inte vad hon vill. Det låter mest mjau.

Av Sofia - 14 mars 2008 17:02

nu ska jag sätta fart igen efter en paus med top model. Om jag orkar, det känns bara så segt. Men jag ska lyckas med skrivandet. På tisdag bär det av till Linköping för en träff med vår uppdragsgivare inför C-uppsatsen. Det ska bli roligt såvida vi inte går vilse.

Av Sofia - 14 mars 2008 15:13

pm ägnar jag dagen åt. Hu vad jag är rusktigt trött på detta pm och ännu är jag inte klar. Men det ska jag bli idag är tanken. Så kan jag ägna helgen åt genomläsning och skriva ännu en ibu, den sista på den här kursen. Skönt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards