Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Sofia - 5 mars 2008 22:21

Ja det är skönt att vattenspelet är över. Långa dagar med mycket nytt folk och ett annat språk. Dagens inredning i Roomservice blev snygg tycker jag. Bortsett från de sjukt låga och fula stolarna vid matbordet. Knappast några långsittningar vid ett bord med barstolar utan ryggstöd. Men bordet var snyggt, telefontrådar med fåglar på var motivet. Sen är jag inte särskilt förtjust i dessa nya, platta gökur som alla andra verkar gilla. De är för pråliga för min smak.

Av Sofia - 5 mars 2008 22:20

sova sova säng säng säng. Jag är trött, jag är trött, jag är jättetrött. Nu ska här sovas med andra ord.

Av Sofia - 5 mars 2008 20:41

är jag efter vattenspelen. Det tär på krafterna att sitta i förhandlingar med en massa människor som vill andra saker än vad man själv vill. Att dessutom göra det hela på engelska är att komplicera saker och ting. Men det gick över förväntan även om vi inte lyckades enas om något och det bästa är att det är avklarat. Men det har blivit två sena dagar och idag är jag helt död. Ska se på tv och sedan sova. Tyvärr är jag ordförande imorgon i min basgrupp vilket kräver att jag behöver vara någorlunda allert. För att återgå till vattenspelet var det väldigt svårt att höra vad de utländska studenterna sa. Många av dem var från Kenya och pratade någon underlig engelska och killen från Bangladesh lät som Apu i Simpsons. Lite svårt att hålla sig för skratt. Å andra sidan hade de svårt att förstå vår engelska också, särskilt när vi blandande engelska och svenska.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards