Alla inlägg under mars 2008

Av Sofia - 12 mars 2008 13:25

Idag har jag lyckats googla fram mig själv. Skulle söka efter dokument om Östersjökonventionen och då dök mitt inlägg där jag hade skrivit om den upp. Spännande. Fast det stod inte så mycket som jag inte redan visste. Idag ska jag hämta ännu ett paket samt kanske ta en tur till Erikshjälpen eftersom jag ändå går förbi där.

Av Sofia - 12 mars 2008 12:28

på ljusstaken kommer här. För min kära mor som undrade.

Av Sofia - 12 mars 2008 10:31

Har haft en ganska lugn morgon om man räknar bort det vackra skrålandet från våningen under mig. Tur nog tystnade det på förmiddagen och nu är här så lugnt och skönt. Saga sover sin skönhetssömn uppe på tv:n och Marie sin på min bokhylla. Saga har tyvärr fått en dålig vana att bita mig i axeln på morgonen när hon tycker jag ska stiga upp. Den vanan får jag ta ifrån henne eftersom det gör ganska ont. Nu sitter jag här framför datorn och läser om Östersjökonventionen och Helcom, ganska intressant faktiskt. Även om jag funderar på att ta någa minuters paus och borsta tänderna för det har jag glömt idag. Appropå ljusstakarna som ser ut som träd är det hela tanken med dem. Det är en gasbehållare som brinner och lyser upp ett utskuret träd vilket gör att det bildas en skugga i form av ett träd på väggen. Mycket snyggt men det gäller nog att man har det ganska mörkt hemma. Ja, just det. Jag har namnsdag idag, Victoria är det, vilket min mamma kom ihåg. Det gjorde inte jag.

Av Sofia - 11 mars 2008 22:14

Konstigt, det händer varje kväll. Att man behöver gå och sova. Så även ikväll. Vilket jag tänkte göra nu. Kvällen har inte innehållit några större överraskningar, tack och lov.

Av Sofia - 11 mars 2008 19:55

Jag har nog mani på ljusstakar men det finns så många snygga som jag vill. Tyvärr lär jag inte ha plats för alla. Dagens önskeljusstake är Lumen. Så här ser de ut, det finns många vackra sorter.

Av Sofia - 11 mars 2008 19:13

Det var min Georg Jensen Glow som kom. Den var riktigt snygg och utan några skador (den är begagnad). Jag får däremot skaffa mig ett större ljus eftersom det som står på ser ganska ynkligt ut. Funderar på att åka till Coop hemma och se om de har något som liknar mitt svarta ljus fast i någon annan färg. Vitt helst. Eftersom jag ska hem nästa vecka kan jag ta en titt då. Det andra paketet innehöll fyra svart-vita muggar från Sköna Hem. De var verkligen inte snygga och jag vet inte vad jag ska göra med dem. De får ta en tur till vinden. Fick ett par blåa blanka skosnören med vita stjärnor på när jag köpte en flaska balsamspray. Fula men katterna tycker de är roliga leksaker.  

Av Sofia - 11 mars 2008 13:52

Idag har jag fått två avier från posten men tyvärr måste jag vänta tills klockan 16 innan jag kan hämta dem. Den enda är från Sköna Hem och innehåller min present därifrån och den andra är förhoppningsvis min Georg Jensen ljusstake. Det kan även vara min ljusstake från Royal Copenhagen men det är inte lika troligt. Jag hatar att man måste vänta tills klockan 16. Jag har varit duktig och handlat mat idag och nu ska jag plugga lite till är tanken.

Av Sofia - 11 mars 2008 10:04

Nu ska jag göra ännu ett försök att skriva mitt pm, men egentligen borde jag gå och handla först. Lika bra att skriva några rader när jag ändå sitter vid datorn och sedan ta en mathandlningstur

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards