Alla inlägg under maj 2010

Av Sofia - 3 maj 2010 14:39

Det var länge sedan jag skrev något här märker jag. Det är med andra ord dags att skriva en kort uppdatering. Idag är det måndag och jag roar mig med lite skolarbete samt göra sådana saker som aldrig blir av att jag gör annars. Som att städa diskstället, lappa ihop en bh vars bygel har krypit ut. Dessutom skall jag göra lite skolarbete är tanken. Iallafall läsa i en bok sådant som skall läsas. Vi skall åka hem om lite drygt två veckor och jag skall vara kvar hemma en vecka är tanken så innan dess vill jag ha fått undan så mycket skolarbete som möjligt så att jag kan vara ledig och njuta av tillvaron. Andreas är i skolan idag på seminarium men resten av veckan skall han vara hemma och tentaplugga, utländska politiska system. På valborg var vi i trädgårdsföreningen i Linköping tillsammans med massa folk. Vädret var inte det bästa då det regnade och var blött på marken men det var ändå ganska trevligt. Sen så åkte vi hem till Riikka och Anna och var i deras lägenhet. Vi sjöng kareoke, till och med jag sjöng som sjunger som en kråka. Men roligt var det. Därefter fortsatte vi till Ättestupan som är Västgöta Nations lokal för lite efterfest. Jag var nog den person där inne som var mest västgöte. Vi gick hem vid tolvtiden för då var vi trötta, vi kom till och med hem innan Andreas föräldrar som var på middag hos sina vänner. På lördagen såg vi på film (Sofia sov igenom halva filmen) och räfsade mossa i deras gräsmatta. Elller Andreas räfsade och jag plockade upp mossan i en skottkärra och körde bort den. Sen kom Andreas moster Ann-Britt, morbror Sigurd och kusin Thomas på besök och då blev det fika. Sen åkte vi hem och igår städade jag och Andreas pluggade.


Och nu skall jag snart gå och handla mat samt hämta ett paket från Royal Design som innehåller ett vitvinsglas från Iittala (jag slog sönder ett) och min present på ettårsdagen från Andreas.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards